تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۳۰۰۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد قرارداد یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح جامع دفع آبهای سطحی دزفول  
 

 شهردار دزفول گفت: قرارداد یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح جامع دفع آبهای سطحی دزفول بسته شده است.

 محمد عتاب اهوازی روز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر دزفول در محل این شورا، شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت و بیان کرد: تحقیق، تفحص، نظارت و استیضاح شهردار حق مسلم شورا است.
وی در خصوص لایروبی ایگوهای سطح شهر گفت: سال گذشته پس از بارندگی، بیش از ۲۰ خانه دچار آبگرفتگی شد که در تلاش هستیم امسال این اتفاق نیفتد.

 
شهردار دزفول با بیان اینکه پس از بارندگی، طرح جامع دفع آبهای سطحی دزفول در دستور کار قرار گرفت، گفت: این طرح از ۲ سال پیش مطرح است که با پیگیری‌های فراوان، مشکل قرارداد نقشه‌برداری حل و پیمانکار در حال طراحی است.
وی با بیان اینکه این طرح توسط سپاه ولی عصر(عج) اجرا خواهد شد، ادامه داد: هنوز مشکلاتی برای دفع آبهای سطحی در کوی سعدی و بهمن وجود دارد.
عتاب اهوازی با بیان اینکه با احداث پنج سپتیک و دستگاه مشکلات دفع آبهای سطحی حل می‌شود، اظهارکرد: همه طرح‌های دفع آبهای سطحی دزفول تا ۲ ماه و نیم آینده کلنگ‌زنی خواهند شد.

خرابی سه میلیون مترمربع آسفالت خیابان‌های دزفول
شهردار دزفول درخصوص آسفالت خیابانهای این شهر نیز گفت: حدود ۱۴ ماه پیش قرار بود قراردادی با سپاه ولی عصر(عج) درخصوص آسفالت بسته شود زیرا آسفالت معابر اصلی و فرعی دارای فرسودگی زیادی هستند.
وی افزود: آسفالت حدود سه میلیون مترمربع خیابان‌ و معابر دزفول خراب است که یک میلیون مترمربع آن قابل استفاده نیست و باید آسفالت شود.
عتاب اهوازی به مشکلات قرارداد آسفالت اشاره و تصریح کرد: اکنون توافقاتی حاصل شده تا حدود یک ماه و نیم آینده، طرح آسفالت آغاز شود.
وی درخصوص دپوی پرونده‌های مربوط به املاک شهرداری نیز گفت: پرونده‌های زیادی در خصوص املاک شهرداری دپو شده که برای رسیدگی به این پرونده‌ها، کمیته ۱۲نفره‌ای به عنوان کمیته املاک و شهرسازی تشکیل و حدود ۱۰۰ پرونده حل و فصل شد.
شهردار دزفول در خصوص پرداخت بدهی‌های شهرداری گفت: ۵۸۰ میلیارد ریال از محکومیت‌ها و بدهی‌های شهرداری پرداخت شد و ۹۱۰ میلیارد ریال نیز ملک به عنوان بدهی پرداخت شده است.وی با بیان اینکه ۹۵ درصد بدهی‌های پرداخت شده مربوط به دوره شورای قبلی است، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، از برآورد ۹ هزار میلیارد ریالی بدهی شهرداری تا پایان زمان این شورا دو سوم بدهی‌ها پرداخت می‌شود.
عتاب اهوازی خاطرنشان کرد: برای تولید املاک نیز اقداماتی در شهرداری دزفول با همکاری نماینده انجام و یا در دست اقدام است.
شهردار دزفول در خصوص اجرای کمربندی‌های این شهر نیز گفت: برای اجرای کمربندی، راه و شهرسازی مشارکت ۵۰ درصدی خواهد داشت.
وی افزود: تعدادی اتوبوس‌ شهری با پیگیری فراوان تامین شده ولی مشکلاتی در خصوص جذب راننده برای اتوبوس‌های شهری و ماشین‌آلات راهسازی وجود دارد.
عتاب اهوازی با تاکید بر اینکه ۵۰ راننده پایه یک کم داریم، گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری راهور، تعدادی راننده‌ گزینش شدند که جذب خواهند شد.
وی افزود: میدان رودبند یکی از میادین حادثه خیز شهر دزفول است که سالانه تصادف‌های زیادی در این نقطه رخ می‌دهد.
شهردار دزفول اظهارکرد: قرار است زیرگذر در محل این میدان احداث شود که طرح آن طی یک ماه آینده تهیه خواهد شد.
وی درخصوص مشکلات کوی مدرس نیز گفت: آسفالت کوی مدرس یکی از ضروریات شهر است که به طور قطع انجام خواهد شد.

کلنگ زنی ۶ همت طرح عمران شهری در دزفول
شهردار دزفول با اشاره به برنامه‌های عمران شهری گفت: امسال می‌توانیم ۶ همت طرح عمرانی را در دزفول کلنگ‌زنی کنیم، در این راستا قراردادهایی نیز بسته شده که در مدت چند سال اجرا خواهند شد.

وی افزود: اجرای کمربندی شرق دزفول همراه با تملک زمین در فاز نخست، حدود ۲هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
عتاب اهوازی به خرید ۷۵۰ میلیارد ریال ماشین‌آلات راه‌سازی اشاره و بیان کرد: احداث پارک دانشجو، فلاحت، بام دزفول در کوی حافظ و جاده گاومیش آباد شرقی و غربی از جمله طرح‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری است.

شهردار دزفول در خصوص حل مشکل تملک زمین‌های ساحل رودخانه دز نیز گفت: موضوع توافق با ارتش برای تملک زمین‌های ساحلی روبروی علی کله به عرض ۷۰ متر و طول چهار هزار و ۷۰۰ متر، سه ماه پیش نهایی شد که ایراداتی داشت.
وی افزود: پیگیری‌ها در حال انجام و قرار است تهاتر و پرداخت نقدی در این خصوص انجام شود، پیش از این برای خرید این زمین‌ها یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال کارشناسی شده بود ولی هفته آینده قیمت جدید اعلام خواهد شد.
عتاب اهوازی در خصوص طرح پارک فلاحت دزفول نیز گفت: این پارک معارض ندارد بلکه بیش از هفت هزار متر از ۲ هکتار این پارک مالک قطعی دارد که به دنبال تملک و اعطای معادل ملک هستیم.

اجازه استخدام بی‌ضابطه در شهرداری را نخواهم داد
شهردار دزفول در خصوص استخدام در این شهرداری گفت: هیچ نیرویی از طرف بنده در شهرداری دزفول استخدام نشده است و با هرگونه استخدام برخورد خواهد شد.
عتاب اهوازی افزود: اخیرا پنج مورد استخدام در شهرداری گزارش شده که در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: برخی نیروهای حجمی به علت بازنشستگی یا مشکلات دیگر ریزش دارند که توسط پیمانکار جایگزین خواهند شد.

تاکید شهردار دزفول برای اجرای طرح ترافیک بیمارستان یازهرا
شهردار دزفول گفت: در خصوص مشکل ترافیک بیمارستان یازهرا تاکنون چند مرحله نامه‌نگاری با دانشگاه علوم پزشکی انجام و خواستار حل مشکل شدیم.
وی ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی بابت ساخت این بیمارستان افزود: پیش‌بینی و طراحی پارکینگ این بیمارستان که از وظایف کارفرما است انجام نشده که در صورت افتتاح مانند بیمارستان بزرگ مشک‌ساز خواهد شد.
عتاب اهوازی تصریح کرد: پیگیر برگزاری نشستی با فرماندار هستیم تا برای حل مشکل ترافیک این بیمارستان قبل از افتتاح آن چاره‌اندیشی شود.
وی در خصوص حل مشکل ترافیک بیمارستان بزرگ دزفول نیز گفت: عقب‌نشینی فضای سبز بیمارستان بزرگ دزفول برای حل مشکل ترافیک در حال انجام است.

مقاومت متوقف نخواهد شد

رئیس شورای شهر دزفول نیز در این نشست گفت: شهادت سیدحسن نصرالله، ضایعه سنگینی برای جبهه مقاومت بود ولی با این شهادت‌ها مقاومت متوقف نمی‌شود بلکه سید حسن نصرالله‌های جدیدی خلق می‌شود تا اسرائیل به صورت کامل نابود شود.

سیدباقر موسوی فخر افزود: این حرکات مذبوحانه نشانه جان کندن‌های آخر اسرائیل است.

وی روز ایمنی و آتش‌نشانی را نیز گرامیداشت و ضمن قدردانی از زحمات آتش‌نشانان افزود: آتش نشانان با شجاعت به خطر می‌افتند تا جان شهروندان را نجات دهند.

 در این نشست به سوالات اعضای شورای شهر دزفول توسط شهردار و معاونان در حوزه‌های مختلف پاسخگویی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار