تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۰۴۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلخانه‌های ‌تابع‌ اقلیم در خوزستان راه‌اندازی می‌شوند

  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از راه‌اندازی آزمایشی گلخانه‌های تابع اقلیم در خوزستان خبر داد.

عبدالرضا سیداحمدی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی گلخانه‌های ارزان قیمت در استان اظهار کرد: گلخانه‌های تابع اقلیم، گلخانه‌های ارزان قیمت هستند که به صورت سایه‌بان احداث می‌شوند و هزینه تولید آن‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه راه‌اندازی گلخانه‌های استاندارد است.

وی ادامه داد: از مزایای این نوع گلخانه‌ها می‌توان به احداث سریع اشاره کرد. امسال به عنوان نمونه، ۲۵ هکتار گلخانه تابع اقلیم در شوشتر راه‌اندازی و محصول گوجه فرنگی در آن کشت شد که در آبان و آذرماه به بازار عرضه خواهد شد. برای راه‌اندازی این گلخانه‌ها در شهرستان‌های ماهشهر و حمیدیه نیز پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولید این نوع گلخانه‌ها بیشتر است و در هزینه احداث نیز صرفه‌جویی می‌شود. این نوع گلخانه‌ها در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان اجرا شده است.

سیداحمدی عنوان کرد: علاوه بر محصولات زراعی، محصولات گلخانه‌ای مانند پاپایا نیز در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در این نوع گلخانه‌ها دستورالعمل‌های فنی کشت رعایت می‌شود و آلودگی ایجاد نخواهند کرد.

وی با اشاره به ارایه تسهیلات بانکی برای متقاضیان یادآور شد: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است، اما با توجه به ناترازی موجود در سیستم بانکی، در ارائه وام کمی کند عمل می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار