تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۰۰۳۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مجلس: وحدت و همدلی رمز شکست حصر آبادان بود

 نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عملیات حصر آبادان را نماد اقتدار و ابتکار عمل نیروهای ایران در دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: شکست حصر آبادان با وحدت و همدلی اتفاق افتاد.

سید محمد مولوی  اظهار کرد: شکست حصر آبادان روز تاریخی و سرنوشت سازی است که آثار و برکات آن به آبادان محدود نمی‌شود بلکه یوم اللهی است که کل کشور را تحت تاثیر قرار داد و به مبدا تحولات و فتوحات و پیروزی‌های بزرگ مانند آزادی خرمشهر منجر شد.

وی افزود: شکست حصر آبادان یک پیروزی فراموش نشدنی و مقدمه‌ای برای پیروزی در عملیات‌های بعدی شد تا دشمن را از خاک کشورمان برانیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم آبادان و دیگر اقشار مردم از سراسر کشور برای بیرون راندن دشمن متجاوز بعثی و شکست حصر آبادان بسیج شدند.

مولوی با اشاره به نمایش غیرت دینی و ملی مردم آبادان برای شکست حصر آبادان بیان کرد: این واقعه روحیه ایثار و استقلال مردم ایران اسلامی را دو چندان کرد.

وی بسیج تمام نیروهای مسلح کشور شامل ارتش، سپاه و بسیج پس از شکست حصر آبادان را یادآور شد و افزود: پس از شکستن این محاصره ترس و واهمه در دل کشورهای حوزه خلیج فارس افتاد و بلافاصله تشکیل جلسه دادند.

مولوی گفت: پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان درسی برای رزمندگان اسلام و نشان از دلبستگی مردم به فرمان حضرت امام (ره) بود.

وی با اشاره به نقش برجسته آبادان در دفاع مقدس اظهار کرد: اگر آبادان سقوط می‌کرد خوزستان و کشور به شدت با مشکل مواجه می‌شدند.

مولوی با تاکید بر اهمیت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ارتش، سپاه و مردم با وحدت و پیروی از فرمان تاریخی حضرت امام (ره) قدرت خروشان خود را به نمایش گذاشتند.

عملیات غرورآفرین ثامن الائمه(ع) با هدف شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با فرمان تاریخی امام راحل(ره) اجرا شد. این عملیات نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود که برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی سرآغازی مهم بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار