تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۳۰۰۳۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش تعمیرات مک بوک
اولین دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ های اپل به زبان فارسی توسط iFixit منتشر شد، شما میتوانید با کمک این دوره اقدام به تعمیرات لپ تاپ های مک بوک به صورت تخصصی نمایید.

آموزش تعمیرات لپ تاپ اپل

دوره آموزش تعمیرات مک بوک

تعمیرات لپ تاپ های اپل بر خلاف سایر لپ تاپ ها از پیچیدگی خاصی برخوردار است.همین موضوع باعث شده تا اطلاعات کافی درمورد چگونگی تعویض قطعات و یا تعمیرات این لپ تاپ ها وجود نداشته باشد. هرچند در دنیا منابع مختلفی درباره چگونگی تعویض قطعات مک بوک به زبان انگلیسی وجود دارد، اما هیچ کدام از این منابع اطلاعات کافی درباره نحوه عیب یابی و یا تعمیر قطعات مک بوک را بیان نمیکنند.ما در این مطلب قصد داریم تا اولین دوره آموزش تعمیرات مک بوک که به زبان فارسی توسط تیم iFixit تهیه شده است را معرفی کنیم.

پشتیبانی اپل از محصولات

نکته ای که بسیاری از کاربران در هنگام خرید لپ تاپ های اپل با آن مواجه میشوند بحث خدمات پس از فروش شرکت اپل میباشد.به طور کلی این موضوع در همه کشور ها وجود دارد، اپل دستگاه شما را تا زمان مشخصی گارانتی میکند.این گارانتی در بیشتر موارد صرفا با تعویض قطعه همراه است و نه تعمیر آن.در برخی شرایط هزینه ای برای شما نخواهد داشت و در برخی موارد شما باید به ازای تعویض قطعه هزینه ای را به اپل پرداخت کنید.

این موضوع در کشور ایران کمی متفاوت است، بواسطه وجود محدودیت ها و تحریم های مختلف، اپل هیچ نماینده رسمی در ایران ندارد، هرچند امکان ثبت دستگاه برای بهره مندی از شرایط گارانتی و ضمانت وجود دارد، اما رسما مرکزی برای تعمیر دستگاه های اپل از سوی اپل وجود ندارد.

به طور مثال اگر باتری مک بوک شما خراب شود و شما نیاز به تعویض آن داشته باشید، اگر به نمایندگی های اپل در کشور های همسایه مانند ترکیه، دبی و… مراجعه کنید در صورتی که دستگاه شما تحت پوشش گارانتی اپل باشد بدون دریافت هزینه ای باتری مک بوک شما تعویض میشود.در برخی از قطعات مانند کیبورد مک بوک نیز اگر کیبورد دستگاه شما امکان تعمیر نیز داشته باشد، در بیشتر مواقع نمایندگی های اپل اقدام به تعویض کامل کیبورد میکنند.

وجود محدودیت ها و از طرفی هزینه بالای تعویض قطعات حتی در نمایندگی های اپل باعث شده تا در سراسر دنیا و حتی ایران نیز، کاربران به دنبال راهی برای تعمیر قطعات مختلف مک بوک باشند.

آموزش تعمیرات مک بوک

آموزش تعمیرات مک بوک

به طور کلی آموزش تعمیرات مک بوک برای همه کاربران اپل و تعمیرکاران دستگاه های مک بوک توصیه میشود.این آموزش برای نخستین بار به زبان فارسی ایجاد شده و به شما این امکان را میدهد تا به سادگی مک بوک خود را تعمیر کنید.

مدیر فنی مجموعه iFixit در باره جزئیات این آموزش بیان کرد:

دوره آموزش تعمیرات مک بوک قرار است بر اساس تمامی مدل های مک بوک ایجاد شود، این دوره به طور کلی به دو بخش مقدماتی و پیشرفته تقسیم شده است. در بخش مقدماتی به کاربران درباره خرابی های رایج، نحوه تعویض قطعات مک بوک آموزش داده میشود.در بخش پیشرفته نیز به موضوع تعمیرات قطعات، تعمیرات برد و… اشاره میشود.

دوره آموزش تعمیرات مک بوک مقدماتی

آموزش مقدماتی تعمیرات مک بوک

آموزش مقدماتی مک بوک برای کاربران دستگاه های مک بوک، و تعمیرکاران لپ تاپ های اپل توصیه میشود.شما با کمک آموزش مقدماتی قادر به تعویض کلیه قطعات مک بوک، عیب یابی و تعمیرات نرم افزاری آن خواهید بود.

دوره آموزش تعمیرات مک بوک پیشرفته

دوره آموزش تعمیرات مک بوک پیشرفته به شما این امکان را میدهد تا کلیه قطعات مک بوک را تعمیر نمایید، ضمنا شما میتوانید مادربرد و بردهای مک بوک را بررسی و در صورت نیاز آن را نیز تعمیر کنید.

ویژگی های دوره آموزش تعمیرات مک بوک

  • این دوره بر اساس استانداردهای روز دنیا ایجاد شده.
  • با گذراندن این دوره شما قادر به فعالیت در مجموعه های تعمیرات لپ تاپ اپل در ایران و خارج از ایران هستید.
  • این دوره برای اولین بار به زبان فارسی ایجاد شده است
  • کلیه ابزار آلات و قطعات مورد استفاده در این آموزش در ایران موجود است.
  • این دوره توسط مجموعه iFixit پشتیبانی میشود
  • شما میتوانید با گذراندن این دوره به یک تعمیرکار حرفه ای مک بوک تبدیل شوید
:
:
:
آخرین اخبار