تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۰۰۳۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح های تولیدی و فرآوری محصولات دریایی حمایت می شوند
 معاون اشتغال و تسهیلات بنیاد برکت گفت: شیلات یکی از صنایع اولویت دار و مهم اقتصادی است که از طرح های تولیدی این بخش حمایت می کنیم.
 

 مرتضی نیازی و هیئت همراه در جریان سفر به خوزستان در جلسه‌ای با حضور مدیران شیلات و مجریان بنیاد برکت با اشاره به اینکه استان در حوزه کشاورزی یکی از استان‌های پر ظرفیت کشور به شمار می‌رود، گفت: شیلات به عنوان یکی از صنایع اولویت دار و مهم اقتصادی محسوب می‌شود و هدف اصلی بنیاد این است بتوانیم در حوزه ایجاد زنجیره‌های ارزش به ویژه زنجیره ارزش شیلات در خوزستان کارهایی انجام دهیم.

وی افزود: از پارسال تاکنون اقدامات بسیار موثری در راستای فعالیت مشاغل خرد و روستایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان به ویژه در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر صورت گرفته است و در سایر شهرستان‌ها نیز تسهیل‌گران این بنیاد نسبت به شناسایی متقاضیان اشتغال و معرفی‌شان برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند.

نیازی با بیان اینکه استان خوزستان از ظرفیت متنوع و بسیار بالایی در حوزه صید و آبزی پروری برخوردار است، ادامه داد: مجتمع و مراکزی که می‌توانند به رشد و رونق تولید در شیلات کمک کنند شناسایی شده اند و در این خصوص تعدادی از مزارع واقع در فاز ۱ و ۲ مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون جمعاً به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال مورد حمایت بنیاد برکت قرار گرفته است.

معاون اشتغال و تسهیلات بنیاد برکت از دیگر برنامه‌های بنیاد را حمایت از طرح‌های تولیدی و فرآوری محصولات دریایی مطرح کرد و تقویت سطح همکاری‌ها به منظورگسترش مناطق زیر پوشش و زمینه‌های فعالیت به منظور ارائه تسهیلات اعتباری کم بهره به متقاضیان و فعالان این حوزه را مهم خواند.

گفتنی است با تاکید بر هدفمند کردن ارائه تسهیلات در بخش شیلات تشکیل کارگروه جهت تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار