تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۳۰۰۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش خوزستان: اعزام ورزشکار به مسابقات برون‌مرزی با هزینه ورزشکار صحیح نیست

 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: متاسفانه برخی از فدراسیون‌ها برای اعزام به مسابقات برون مرزی از ورزشکاران هزینه دریافت می‌کنند که این اتفاق خوشایند نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

 حمید بنی‌تمیم روز سه‌شنبه در نشست با نواب رییس هیات‌های ورزشی خوزستان اظهار کرد: مادران و دختران ما نقش به سزایی در اجتماع دارند لذا سلامت آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نگاه به ورزش صرفا قهرمانی نیست افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، خانواده‌ها کمتر به موضوع ورزش می پردازند که این امر بسیار نگران‌کننده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به افزایش چشمگیر ورزشکاران بیمه شده استان گفت: یکی از شاخصه‌های فعالیت هیات‌های ورزشی، آمار بیمه شدگان است به عنوان مثال هیات آمادگی جسمانی خوزستان حدود ۱۵ هزار بیمه شده ورزشی دارد؛ همچنین در رشته‌های اسکیت و دوچرخه سواری شاهد حضور بانوان استان در تیم ملی هستیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پارک بانوان اهواز تصریح کرد: در اهواز ۲ پارک ویژه بانوان وجود دارد که با پیگیری‌های استانداری و شهرداری دوباره به چرخه فعالیت برگشته و بانوان می‌توانند از این فضاها بهره‌مند شوند.

بنی تمیم گفت: در جلسات شورای ورزش استان با وجود مصوبه‌هایی در ارتباط با حمایت از تیم‌های بانوان استان، برخی از آنها اجرایی نشد و امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص باشیم.

وی در ادامه به احداث یک سالن سرپوشیده ویژه بانوان در اهواز اشاره کرد و افزود: این طرح جزو مصوبات سفر رییس‌جمهور شهید بوده و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: طبق قانون، ۳۰ درصد اعتبارات ورزشی باید به بخش بانوان اختصاص یابد اما برخی از هیات‌ها به دلیل عملکرد درخشان در بخش بانوان، تا ۷۰ درصد اعتبار دریافت کردند.

بر اساس این گزارش بیش از ۲۵۰ هزار خوزستانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر بیش از ۵۰ هیات ورزشی در استان خوزستان وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار