تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان شوش اهدا شد

  ۴۵ سری جهیزیه به ارزش ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال روز سه شنبه طی آیینی در حرم حضرت دانیال نبی(ع) به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد شوش اهدا شد.

  معاون حمایت و سلامت خانواده مدیرکل کمیته امداد خوزستان در این آیین که با حضور خیران و زوج های جوان برگزار شد، همراهی خیران نوع دوست استان با نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد را قابل ستایش دانست و بیان کرد: توانمندسازی خانواده های زیرپوشش در ابعاد فرهنگی گ، اجتیماعی و اقتصادی اولویت کمیته امداد است.

محمدرضا علیپور ادامه داد: کمک به ازدواج جوانان و نوعروسان زیرپوشش این کمیته یکی از اقدام های این سازمان برای توانمندسازی اجتماعی خانواده های کمیته امداد است.

وی متبرک شدن این جهیزیه ها به نام شهدا را موجب برکت دانست و افزود: تسهیل ازدواج جوانان نقش موثری در ازدیاد و جوانی جمعیت در کشور دارد که کمیته امداد در این راستا با کمک خیران گام های موثری برداشته است.

کمک به ازدواج جوانان امری خداپسندانه است

امام جمعه شوش نیز در این آیین با بیان اینکه کمک به ازدواج جوانان امری خداپسندانه است، گفت: هر اقدامی برای وصلت میان جوانان و تحکیم بنیان خانواده ارزشمند است و ثواب الهی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی مرعشی با دعوت خیران این شهرستان برای افزایش مشارکت در کمک به ازدواج جوانان این شهرستان، عمل به مسوولیت های اجتماعی شرکت های مستقر در این شهرستان برای گره گشایی شوش را خواستار شد.

افزایش مشاوره های خانواده به زوج های جوان ضروری است

فرماندار شوش نیز در این آیین با قدردانی از کمک به ازدواج آسان جوانان گفت: ازدواج آسان باز کردن درهای رحمت الهی به روی جوانان است.

محسن حویزه افزایش مشاوره به زوج های جوان را عاملی مهم در تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: بخشی از اختلاف جوانان در ابتدای زندگی مشترک طبیعی است و نباید زوج های جوان این اختلافات طبیعی را به معنای اشتباه در انتخاب همسر تلقی کنند.

وی انس و الفت با شهدا را انسان ساز دانست و ادامه داد: توزیع ۴۵ سری جهیزیه به نیت ۴۵ شهید شوش فرصتی برای انس و آشنایی زوجین با آن شهید است و چنین ارتباط معنوی با شهدا می تواند گره گشای مسایل آنها باشد.

کمیته امداد خدمات متنوعی در قالب ۱۲۰ سرفصل به مددجویان ارایه می کند

رییس کمیته امداد شوش نیز در این آیین گفت: کمیته امداد خدمات متنوعی در قالب ۱۲۰ سرفصل به مددجویان ارایه می کند که هدف نهایی تمام این خدمات توانمندسازی خانواده ها است.

غلامحسین نظری، کمک به ازدواج جوانان زیر پوشش کمیته امداد را یکی از برنامه های شاخص این کمیته برای توانمندسازی خانواده ها دانست و بیان کرد: انسجام میان دستگاه ها و همراهی خیران عامل مهم در ارتقای خدمت رسانی به مددجویان است.

وی با تجلیل از خیران حقیقی و حقوقی شهرستان شوش افزود: ۴۵ سری جهیزیه در این آیین به ۴۵ زوج جوان همزمان با هفته دفاع مقدس، هفته وحدت و هفته وقف به نیت ۴۵ شهید والامقام این شهرستان توزیع شد.

رییس کمیته امداد شوش با بیان اینکه ارزش هر سری جهیزیه بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال است، ادامه داد: اقلام اهدا شده شامل یخچال، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون و جاروبرقی است.

 تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ خانواده نیازمند و همچنین ۸۰۰ فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان شوش قرار دارند.

شهرستان شوش با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۲۰ روستا است و بسیاری از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شوش در روستاهای این شهرستان سکونت دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار