تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۳۰۰۰۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص بیش از سه هزار ریال اعتبار به شهرستان آبادان

 معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی به این شهرستان اختصاص یافت.

  احسان عباسپور یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی (توزیع و تصویب اعتبارات۱۴۰۳) آبادان در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: اعتبار اختصاص یافته به شهرستان آبادان، افزایش چندین برابری دارد که این مهم بیانگر نگاه ویژه به این شهرستان است.

وی افزود: اعتبار اختصاص یافته در سه بخش، ۱۶ سرفصل و ۷۱ طرح عمرانی تعریف شده است و بخش‌های توسعه، عمران و خدمات شهری و روستایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

عباسپور گفت: در بخش های خدمات شهری و روستایی ۱۳ طرح، آموزش و پرورش ۱۲ طرح و راه‌های درون شهری و برون شهری ۱۰ طرح در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و جایگاه ویژه آبادان اظهار کرد: واقعیت‌های دوران دفاع مقدس و به خصوص حضور مردم در شهر در زمان محاصره برای نسل جدید انقلاب بازگو شود.

در ادامه یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس اسلامی گفت: عقب ماندگی زیادی در شهرستان آبادان وجود دارد که با اعتبارات قطره چکانی قابل برطرف شدن نیست.

جواد سعدون‌زاده اضافه کرد: هر چند اعتبار خوبی برای طرح‌های عمرانی شهرستان آبادان در نظر گرفته شده اما مسئولان اداره‌ها از طریق مرکز استان و کشور پیگیری جذب اعتبارات مالی بیشتری باشند.

وی افزود: استان خوزستان و به خصوص شهرستان‌های آبادان و خرمشهر محرومیت‌های زیادی دارند که نیاز است مدیران دستگاه‌های دولتی برای رفع آنها تلاش مضاعف کنند و از پتانسیل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای افزایش اعتبارات طرح های عمرانی شهرستان کمک بگیرند.

امام جمعه آبادان ابراز امیدواری کرد: دولت چهاردهم با کمک و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی، برطرف کردن مشکلات جوانان به ویژه بیکاری را در اولویت قرار دهد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی خواستار اختصاص اعتبار به دستگاه‌های فرهنگی شد و گفت: طرح توسعه فضای مصلای نماز جمعه آبادان چندین سال است که نیمه کاره مانده که برای تکمیل آن نیاز به اعتبار مناسب است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار