تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۹۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول: علم بدون اخلاق موجب نابودی بشر می‌شود

  امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم تکمیل اخلاق همزمان با رشد علم گفت: اگر علم با اخلاق نباشد موجب ساخت بمب اتم و نابودی بشر می‌شود.

 حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور سه‌شنبه پس از برگزاری نماز وحدت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) را تبریک گفت و بیان کرد: مکارم اخلاقی و رفتار درست انسانی باید در همه ابعاد زندگی بشر و ابعاد اجتماعی تکمیل شود.

وی اظهارکرد: دوره‌ای که انسان به عظمت و شکوه می‌رسد و می‌تواند از علوم هسته‌ای برای منافع خود بهره گیرد باید سیرت و عقیده‌اش نیز با تکمیل اخلاق به اوج برسد در غیراینصورت به جای استفاده از علم در مقاصد انسان‌دوستانه به ساختن بمب اتم و نابودی بشر منجر می‌شود.

امام جمعه دزفول افزود: انسان همچنین از علم ژنتیک برای دستیابی به سلولهای بنیادی یا ساختن جنایتکارانی روی می‌آورد که بشریت را نابود می‌کنند.

وی ادامه داد: بعثت همه انبیای الهی در زمان‌های مختلف به دلیل این بود که فرصت‌ها به تهدید تبدیل نشوند و از آنها برای سعادت و نیکبختی خود بهره‌برداری شود.

  فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام (ص) بنا بر روایات اهل سنت و برخی از شیعیان تا ۱۷ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام (ص) بنا بر روایات شیعه است به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار