تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۹۹۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساعت کاری پدر و مادر کارمند در اهواز نیمه اول مهرماه امسال شناور است

  استاندار خوزستان گفت: ساعت کاری پدر و مادر دانش‌آموزان در اهواز در صورتی که هر ۲ کارمند باشند در ۱۵ روز اول مهر امسال شناور خواهد بود.

  علی اکبر حسینی محراب سه شنبه در نشست قرارگاه توسعه اهواز با موضوع بررسی طرح‌های شهری آغاز سال تحصیلی در سرسرای استانداری خوزستان اظهارکرد: تمهیدات لازم در رابطه با حمل و نقل، ایستگاه های اتوبوس و وضعیت مدارس اتخاذ شده است تا دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را با نشاط آغاز کنند.

وی ادامه داد: نیمه اول مهر ساعت ابتدایی اداری برای والدین به صورت شناور لحاظ می شود تا کارکنان بتوانند بدون دغدغه فرزندان خود را به مدرسه برسانند البته دولت این مهم را برای یکی از والدین مصوب کرده بود اما با توجه به گستردگی شهرستان اهواز تصویب کردیم تا نیمه اول مهرماه هر ۲ والدین کارمند بتوانند از یک ساعت شناور برای شروع به کار استفاده کنند.

استاندار خوزستان همچنین در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اهمیت اجرای طرح ساماندهی ورودی‌های اهواز گفت: پیمان ها و قراردادهای این طرح در حال تهیه و انعقاد توسط دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری، نیشکر، نفت، فولاد و پیمانکاران مرتبط است.

حسینی محراب همچنین در خصوص متروی اهواز گفت: بر اساس گزارش شهرداری برای ادامه عملیات اجرایی این طرح، پیمانکار اعلام آمادگی کرده است که بزودی قرارداد آن بین شهرداری و پیمانکار جدید مترو منعقد خواهد شد.

وی همچنین به موضوع بازآفرینی بافت تاریخی اهواز پرداخت و گفت: بنا شد شهرداری و میراث فرهنگی با هماهنگی یکدیگر بافت تاریخی شهر را ترمیم و مهیای استفاده گردشگران کنند.

حسینی محراب عنوان کرد: موضوع لایروبی رودخانه کارون و حذف نیزارهای آن در محدوده شهر اهواز موضوع دیگری است که بر عهده سازمان آب و برق خوزستان است که باید موانع مربوطه در این خصوص با هماهنگی های لازم رفع شود.

استاندار خوزستان گفت: نیمه دوم سال گردشگران زیادی وارد استان میشوند بنابراین فضای سبز و پارک ها از لحاظ روشنایی و بهسازی نیاز به رسیدگی بیشتری دارند.

به گفته وی پارک بانوان اهواز، مشکل روشنایی دارد که مسئولان دستگاه های مربوطه باید برای رفع این مشکل، پیگیری های لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، پیش از این دولت اعلام کرده بود که ساعت کاری برای پدر و یا مادر خانواده در صورتی که هر ۲ کارمند باشند با آغاز سال تحصیلی به صورت شناور محاسبه خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار