تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۹۸۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازبینی و تعویض ترانسفورماتورهای تضمین کننده پایداری شبکه برق خوزستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: بازبینی و تعویض ۵۰ هزار ترانسفورماتور از جمله کار‌هایی است که پایداری شبکه برق استان در تابستان ۱۴۰۴ را تضمین می‌کند.
 

علی خدری با اشاره به آغاز طرح جامع آماده سازی تاسیسات و شبکه‌های توزیع برق استان برای تابستان سال آینده، با وجود ادامه برنامه‌های مدیریت مصرف برق، گفت: با وجود کاهش نسبی دما در بسیاری از نقاط کشور، شبکه برق خوزستان همچنان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد تا بتواند با موفقیت از پیک بار سال آینده عبور کند.  با توجه به لزوم انجام تعمیرات اساسی در نیروگاه‌هایی که در طول تابستان تحت فشار بسیار زیادی قرار داشتند همچنان نیازمند اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف است تا از ایجاد کمبود برق برای مشترکان جلوگیری شود.

وی با اشاره به وسعت شبکه برق خوزستان با طول بیش از ۴۰ هزار کیلومتر، بر اهمیت انجام عملیات گسترده تعمیرات و تقویت شبکه تاکید کرد و افزود: در این عملیات که همزمان با تداوم طرح‌های مدیریت مصرف در حال انجام است، یکهزار نفر از کارکنان فنی و عملیاتی، همه نقاط آسیب‌پذیر شبکه را شناسایی و تقویت خواهند کرد، ضمن اینکه بازبینی و تعویض حدود ۵۰ هزار ترانسفورماتور از دیگر کار‌های ضروری است تا پایداری شبکه برای تابستان ۱۴۰۴ تضمین شود.

خدری با اشاره به تابستان سخت امسال که با افزایش بی‌سابقه دما و استمرار مصرف برق همراه بود، ادامه داد: چندین بار حدنصاب مصرف برق در خوزستان شکسته شد و این نشان‌دهنده اهمیت سرمایه‌گذاری در تقویت شبکه و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان باقدردانی از همکاری مشترکان استان در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف، اضافه کرد: شهروندان در خصوص مدیریت مصرف برق با این شرکت مشارکت داشته باشند تا روز‌های باقی مانده تابستان شبکه برق پایداری داشته باشیم.

 شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار