تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۹۹۷۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عراق، خواهان دارو تولیدی کشورمان
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازگفت: عراق خواهان دارو تولیدی کشورمان است.
 

 مسعود مهدوی نیا در نشست با اصحاب رسانه افزود:این موضوع یک فرصت بزرگ می‌شود و اگر یک شرکت مادر تخصصی بتواند کارخانجات دارویی در خوزستان ایجاد کند سود بسیار بالایی کسب خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر کارخانجات تولید دارو در استان مستقر باشند به دلیل همسایگی عراق با این استان هزینه انتقال دارو کمتر خواهد بود از سوی دیگر زیرساخت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی خوزستان همچون زمین، انشعاب آب، برق و ... به نسبت دیگر استان‌ها کمتر است. دستگاه‌های مربوطه نسبت به مزایای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دارویی در خوزستان اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به یک شرکت مادر تخصصی که قصد دارد برای تولید پوکه‌های ژلاتینی در خوزستان سرمایه‌گذاری کند گفت: این شرکت قرار است نمایندگی خود را در استان راه‌اندازی کند که فعالیت آن می‌تواند وضعیت تامین نیاز‌های کشور را ایمن و از خروج ارز جلوگیری کند. پوکه‌های ژلاتینی در صنایع داروسازی نوین بسیار حائز اهمیت هستند از این رو در صورت راه‌اندازی این کارخانه در استان، با توجه به تقاضای بالای، صنایع پایین‌دست آن نیز به سرعت رشد می‌کنند.

مهدوی نیا ادامه داد: مطالبات مربوط به شیر خشک به داروخانه‌ها تا تیرماه سال جاری پرداخت شده است و تنها سهم مرداد و شهریور ماه داروخانه‌ها پرداخت نشده است. در حال حاضر کمبود شیر خشک برطرف شده است و شیر خشک "نان" که توزیع آن پیش از این، در انحصار یک شرکت بود اکنون در اختیار سه شرکت قرار داده شده است و شیر خشک "آپتامیل" نیز از به ۲ شرکت توزیع افزایش یافته است

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار