تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۹۹۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سودآوری پرورش میگو موجب افزایش سطح زیر کشت مزارع در خوزستان شد

 مدیر کل شیلات استان خوزستان گفت: رشد ۳۶ درصدی سطح زیر کشت پرورش میگو و ۳۲ درصدی تعداد استخرها در مقایسه با سال ۱۴۰۲ بیانگر سوددهی، استقبال خوب پرورش دهندگان و همچنین رونق تولید در این صنعت است.

 مرتضی سوری پنجشنبه در بازدید از حوضچه‌های پرورش میگو در چوئبده افزود: امسال مانند سال گذشته مزارع پرورش میگو با رعایت پروتکل‌های فنی و بهداشتی موفق به پرورش میگو مطابق استانداردها و با کیفیت و اندازه مطلوب بازاری شدند.

وی سطح زیرکشت مزارع پرورش میگو در استان خوزستان را بیش از ۸۱۹ هکتار اعلام کرد و گفت: در سال جاری تعداد مزارع فعال میگو ۲۸ درصد و میزان لارو ذخیره سازی شده حدود ۷۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سوری اظهار کرد: رشد ۳۶ درصدی سطح زیر کشت پرورش میگو و ۳۲ درصدی تعداد استخرها در مقایسه با سال ۱۴۰۲ بیانگر استقبال خوب پرورش دهندگان و رونق تولید در این صنعت است.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز نرسری با افزایش ۱۵ درصدی به هشت مرکز رسیده است گفت: همچنین عملیات اجرایی ساخت چهار مرکز دیگر در استان فعال است.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: میگوی تولیدی در مجتمع پرورش چوئبده آبادان به علت مصرف نکردن آنتی بیوتیک و مواد شیمیایی در طول دوره پرورش، دارای کیفیت بالا بوده و دارای ارزش صادراتی است.

سوری گفت: در سال جاری پرورش دهندگان و بهره برداران میگو در مجتمع چوئبده آبادان با نظارت فنی کارشناسان شیلات و دامپزشکی شهرستان و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان شیلات و دامپزشکی کل کشور و رعایت تراکم مناسب ، موفق به تولید میگو بدون بیماری شدند.

وی اظهار داشت: تاکنون تلفاتی در حوضچه‌های پرورش میگو گزارش نشده و عملیات برداشت از سایر مزارع بندر چوئبده آبادان آغاز شد.

صید میگو از مزارع پرورشی استان با توجه به شرایط دمایی تا اواسط مهرماه ادامه دارد و محصول تولیدی علاوه بر بازارهای داخلی به سایر کشورها صادر می‌شود.

سایت پرورش میگوی بندر چوئبده در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار