تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۹۹۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاهلیت امروز بر خلاف پیش از اسلام، پیچیده و مسلح به علم و فناوری با قدرت تخریب جهانی است

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جاهلیت امروز بر خلاف دوران پیش از اسلام، پیچیده و مسلح به علم و فناوری با قدرت تخریب جهانی است و اگر نور انقلاب اسلامی در این عصر نمی‌تابید، این جاهلیت سراسر جهان را نابود می کرد.

  آیت الله عباس کعبی چهارشنبه شب در مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) در اهواز ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) در مدتی از حیاتشان در محاصره بود که با ادبیات امروزی همان تحریم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و محدودیت‌های امنیتی سختی بر ایشان وضع شده بود؛ به همین جهت به ایشان لقب عسکری دادند.

وی افزود: ایشان در شرایط سخت، شبکه وکلا را در سطح جهان مدیریت می‌کردند و از طریق این شبکه همواره سفارش می‌کردند که "زیبایی‌های اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را جهانی کنید" و یکی از پیام‌هایی که ما در ولادت‌های ائمه باید عمل کنیم این است که باید زیبایی‌های اسلام ناب محمدی را در پرتو آموزه های اهل بیت(ع) جهانی کنیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز ما در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم و با یک پیام با یک فیلم و یک سخن می‌توانیم رفتارمان را جهانی کنیم؛ دشمنان در جستجوی سوژه‌های متعددی علیه اسلام هستند تا آنها را جهانی کنند چرا که اسلام و آموزه های اهل بیت(ع) با سرعت بالا در حال جهانی شدن است.

وی تصریح کرد: یکی از ابعاد جهانی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) این است که اسلام مطابق فطرت انسان‌ها است و هر انسانی می‌تواند با هر فرهنگ، هر تمدن و هر مذهب و اعتقادی مخاطب قرار گیرد.

آیت الله عباس کعبی گفت: اکنون در این زمانه به دیپلماسی دینی، علمی، فرهنگی و به دیپلماسی اجتماعی بر پایه فطرت انسان‌ها تا آموزه‌های قرآن و عترت را جهانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید منشورهایی به زبان‌های زنده دنیا تدوین کنیم که این منشورها قابلیت جهانی شدن داشته باشند؛ جهان بشریت باید با آرمان‌ها، ارزش‌ها و اخلاق و برنامه جامع اسلام و مکتب اهل بیت(ع) آشنا شده و الگو برداری کند و سپس به همان میزان ما به سمت و سوی صلح و امنیت و عدالت و پایان‌ بحران‌های بشری و رهبر جهانی نزدیک می شویم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از وظایف ما فهم اسلام بر پایه فطرت و جستجوی راه‌حل‌هایی برای زبان تفاهم مشترک بین‌المللی است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی به مرزهای راهبردی دست پیدا کرده، گفت: نظام اسلامی در طول ۴۵ سال ایستادگی و مقاومت، روز به روز قوی‌تر و آمریکا و رژیم صهیونیستی روز به روز ضعیف‌تر شدند به همین جهت حضور مقتدر ما در صحنه بیش از گذشته باید تقویت شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار