تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۹۹۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد شورای همکاری خلیج فارس از سفر مقامات ایرانی به جزیره ابوموسی!
عبداللطیف الزیانی در مصاحبه با روزنامه کویتی الرای گفت: ایران، کشور مسلمان و همسایه ماست و برای آن امنیت و ثبات را آرزو می کنیم. امیدواریم ملت این کشور از خیر و پیشرفت برخوردار شود و با ایران همکاری مثمر ثمری برقرار کنیم که براساس مبنای حسن همجواری، برای دو طرف، سودبخش باشد.

شورای همکاری خلیج فارس متشکل از 6 کشور جنوبی این دریا یعنی عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، امارات و عمان است.

وی مدعی شد: اما به نظر می رسد تهران تمایلی به برقراری روابط طبیعی و همکاری واقعی و نتیجه بخش با کشورهای عضو شورای همکاری ندارد همه نشانه های دریافتی از ایران این موضوع را تایید می کند. به ویژه که ایران همچنان جزایر متعلق به امارات را در اشغال خود دارد و حل این مشکل را از طریق راه های دیپلماتیک یا داوری بین المللی رد می کند. ایران همچنان با سفرهای مقاماتش به جزایر سه گانه، امارات و جامعه بین المللی را به چالش می کشد.

تهران بارها ادعاهای امارات درباره مالکیت بر سه جزیره ایرانی در خلیج فارس را رد کرده است.

دبیر کل بحرینی شورای همکاری خلیج فارس افزود: آنچه که موضع نامناسب ایران در برابر کشورهای جنوب خلیج فارس را تقویت می کند این است که تهران همچنان به دخالت در امور داخلی این کشورها ادامه می دهد. همچنان درباره بستن تنگه هرمز، تهدید می کند. علاوه بر این ایران پیشنهاد کرد موضوع تحولات سوریه و بحرین در دستور کار مذاکراتش با گروه 1+5 نیز درج شود.

وی ادامه داد: چنین اقداماتی نمی تواند به ایجاد فضای مناسب برای برقراری روابط طبیعی میان دو طرف براساس همکاری سازنده در زمینه های مختلف منجر شود.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار