تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۹۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
AFCاردوی تیم ملی را در عراق لغو کرد

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی در مورد وضعیت تیم ملی زیر17 سال و دلیل لغو اردوی این تیم در عراق گفت: همه تلاش فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان برای مهیا کردن شرایط خوب برای تیم ملی زیر17 سال در راه حضور پرقدرت در جام جهانی نوجوانان زیر17 سال است. البته قرار بود این تیم 14 اسفند به عراق برود و در عراق اردویی داشته باشد و دو دیدار دوستانه هم با تیم ملی زیر17 سال عراق داشته باشد مثل ما به جام جهانی صعود کرده است. برای سفر به عراق کنفدراسیون فوتبال آسیا در هر رده ای باید مجوز حضور در این کشور را صادر کند. 2 بار نامه زدیم تا از کنفدراسیون فوتبال آسیا استعلام بگیریم که جواب مشخصی نگرفتیم. نمی توانستیم به دلیل شرایط اردویی صبر کنیم و زمان را از دست می دادیم.

وی افزود:‌ به هر دلیل به خاطر مسایل خروجی، شورای برون مرزی و گرفتن بلیت، نامه هم اقدام کرده بودیم. همانطور که می دانید در حال حاضر کشور عراق شرایط خاصی دارد و حتی بازی‌های تیم ملی بزرگسال این کشور در قطر برگزار می شود. امنیت بازی مهم بود و به همین دلیل وقتی دیدیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حضور را صادر نکرد، اردوی دیگری را در بندرعباس برای تیم ملی زیر17 سال تدارک دیدیم. کمیته جوانان در اوایل سال آینده و تا زمان جام جهانی زیر 17 سال امارات چندین اردوی داخلی وخارجی مناسب را فراهم خواهد کرد.

سرپرست کمیته جوانان درباره تیم ملی زیر16 سال، گفت: این تیم اوایل سال 92 به تورنمنت گالینی ایتالیا می رود و  اردیبهشت ماه در تورنمنت قزاقستان شرکت می کند. سال گذشته تیم ملی نوجوانان به سرمربیگری دوستی در این مسابقات قهرمان شد. سعی فدراسیون و کمیته جوانان بر این است که تیم ملی زیر16 سال آماده ای روانه مسابقات مقدماتی نوجوانان آسیا شود. البته فدراسیون فوتبال برای میزبانی مراحل مقدماتی و نهایی رقابت‌های جوانان و نوجوانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعلام آمادگی کرده است. هر چند که می خواهیم در مراحل نهایی میزبان باشیم تا در گرفتن سهمیه جام جهانی کار راحت تری داشته باشیم.

ماجدی اظهار داشت: رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا در رده زیر14 سال اردیبهشت سال آینده در مشهد برگزار می شود و فکر می‌کنم مشکلی برای میزبانی وجود نداشته باشد. در مشهد از امکانات بازدید شده و جلسه ای مفید با رئیس فدراسیون، دبیرکل فدراسیون و عباس چمنیان رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی داشته ایم. کارهای ابتدایی انجام شده و انجام کارهای نهایی از اواخر اسفند آغاز می شود.

سرپرست کمیته جوانان در پایان درباره زمان انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان، گفت: اوایل سال 92 سرمربی تیم ملی جوانان مشخص می شود و هر کس انتخاب شد باید کارش را با قدرت آغاز کند.

:
:
:
آخرین اخبار