تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۹۹۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حمایت شرکت نفت و گاز اروندان؛
چندین طرح اشتغالزایی برای بانوان و معلولین در خرمشهر به بهره‌برداری رسید


چندین کارگاه شامل خیاطی، تولید دستمال کاغذی، تولید ظروف سرامیکی و کارگاه آموزشی‌ برای بانوان و معلولین با حمایت شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، یکشنبه ۱۱ شهريورماه ۱۴۰۳ و همزمان با هفته دولت آیین بهره‌برداری از چند طرح اشتغالزایی با حضور مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل این شرکت، دکتر مصطفی مطورزاده نماینده مردم شریف خرمشهر و رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به همراه چند تن از مدیران و روسای شرکت نفت و گاز اروندان و دیگر مسولین شهری برگزار شد.

مهندس عبدالله عذاری درخصوص بهره‌برداری از طرح‌های اشتغالزایی این شرکت در خرمشهر، اظهار کرد: این شرکت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی از این کارگاه‌های اشتغالزایی برای بانوان سرپرست، بد سرپرست و معلول از راه‌اندازی تا خرید محصول حمایت خواهد کرد.

وی افزود: امروز علاوه بر راه‌اندازی کارگاه تولید دستمال کاغذی، کارگاه خیاطی، تولید ظروف سرامیکی نیز به بهره‌برداری رسید. همچنین کارگاه آموزشی نیز برای نابینایان راه‌اندازی شد تا بعد از آموزش به کار گیری شوند.

مدیرعامل شر‌کت نفت و گاز اروندان درخصوص نحوه حمایت از این کسب و کارها گفت: کارگاه‌هایی که در گذشته توانایی خود را به اثبات رسانده بودند ولی به دلیل مشکلات مالی قادر به راه‌اندازی کارگاه خود نبودند از طریق اداره بهزیستی و ارگان‌های مربوطه معرفی و در‌ کمیته مسئولیت‌‌های اجتماعی شرکت بررسی و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: حمایت تنها به این مرحله ختم نخواهد شد بلکه محصولات تولیدی این کارگاه‌ها نیز مانند دستمال کاغذی را خریداری خواهیم کرد تا بخشی از درآمد این کارگاه‌ها تضمین شود.

عذاری اهوازی توجه و حمایت از شهرهای حوزه تاسیساتی در حوزه‌های مختلف را یکی از وظایف مهم این شرکت دانست و گفت: بسیاری از تجهیزات در دنیا در کارگاه‌های زودبازده تولید می‌شوند و حرکت به سمت چنین شرکت‌هایی مانند دانش‌بنیان‌ها می‌تواند به مسیر توسعه و اشتغال کشور کمک کند.

در ادامه مصطفی مطورزاده نماینده مردم خرمشهر ضمن قدردانی از شرکت نفت و گاز اروندان برای حمایت از بانوان و معلولین توانمند، اظهار کرد: ایجاد اعتماد، توانمندسازی، آموزش‌ و استقلال این بانوان و معلولین نقش بسیار موثری در جامعه خواهد داشت و می‌تواند الگویی برای دیگر مردم باشد.

وی افزود: امید است شاهد افزایش چنین طرح‌هایی باشیم چرا که علاوه بر ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی به انسان‌ها کرامت می‌بخشد.

مطورزاده تصریح کرد: در سیاست‌های دولت و در برنامه پنج ساله کشور نیز استفاده از ظرفیت‌های محلی در همه زمینه‌ها یک تکلیف قانونی است که باید نسبت به آن‌ توجه ویژه داشت.

عیسی نویری مسئول کمیته مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت و گاز اروندان نیز گفت: از کارگاه‌هایی حمایت شد که سابقه چنین فعالیت‌هایی داشتند و در گذشته توانایی خود را به اثبات رسانده بودند.

وی افزود: در ادامه این‌ حمایت‌ها محصولات این کارگاه‌ها نیز توسط شرکت نفت و گاز اروندان خریداری خواهد شد. همچنین پیگیری خواهیم کرد تا دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز برخی از محصولات مورد نیاز خود را از چنین کارگاه‌هایی خریداری کنند.

سیده ام البنین حسینی مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در امور زنان و خانواده گفت: با تعاملات امور زنان و بانوان دستگاه‌های مختلف زنان توانمند و دارای ایده شناسایی و طرح‌هایی که قابلیت اجرا داشتند در کمیته مسئولیت‌های اجتماعی تایید و مورو حمایت قرار گرفتند.

وی افزود: هدف ما حمایت از زنان توانمندی است که می‌توانند کارآفرین باشند تا با حمایت از آن‌ها بانوان خود سرپرست، بد سرپرست و افراد آسیب‌پذیر نیز حمایت شوند.

حسینی ایجاد اراده و خودباوری در بانوان را از دیگر نکات مثبت حمایت از چنین طرح‌هایی برشمرد.

:
:
:
آخرین اخبار