تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۹۷۷۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان از جمعه شرجی می‌شود
 

 مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش رطوبت با جنوبی شدن جریانات جوی، در سواحل و مناطق جنوب شرقی استان از روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری روز چهارشنبه بیان کرد: روزهای شنبه و یکشنبه با تشدید جریانات جنوبی، افزایش رطوبت و شرجی به مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و شرقی گسترش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه و بالاتر در بیشتر نقاط استان به جز مناطق مرتفع شمالی و شرقی تا روز یکشنبه مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: طی امروز و فردا در برخی از ساعات وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان به صورت متوسط پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع غبار محلی در این مناطق وجود دارد، شمال خلیج فارس نیز از اواخر وقت فردا پنجشنبه تا اواسط روز شنبه مواج است.
مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شوش با دمای ۴۷.۱ و ایذه با ۲۲.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۶.۷ و حداقل ۳۲.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و افزایش دمای ۴۹ درجه و بالاتر و پدیده شرجی از روز چهارشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس این گزارش به دنبال تداوم گرمای هوا با تصمیم دولت فعالیت مراکز دولتی در ۱۵ استان کشور در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح اعلام شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار