تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۹۷۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پزشکان چه ضد آفتاب هایی را پیشنهاد میدهند؟
در تابستان از ضد آفتاب غافل نشوید. داشتن پوستی سالم در زیبایی همه افراد موثر است. علاوه بر وجهه ظاهری، پوست انسان وظیفه محافظت از بدن در برابر ورود هرگونه آلودگی و میکروب را دارد. از این رو استفاده از محصولات مراقبت از پوست برای همه افراد حائز اهمیت است. حتماً می دانید که ضد آفتاب ها نقش مهم و حیاتی در مراقبت از پوست ما دارند اما انتخاب ضد آفتاب نیز مهم است. همه ما نیاز به راهنمای خرید بهترین مارک کرم ضد آفتاب خارجی از نظر پزشکان داریم. عدم استفاده از این محصول مراقبتی موجب ابتلا به بیماری ها...

در تابستان از ضد آفتاب غافل نشوید. داشتن پوستی سالم در زیبایی همه افراد موثر است. علاوه بر وجهه ظاهری، پوست انسان وظیفه محافظت از بدن در برابر ورود هرگونه آلودگی و میکروب را دارد. از این رو استفاده از محصولات مراقبت از پوست برای همه افراد حائز اهمیت است. حتماً می دانید که ضد آفتاب ها نقش مهم و حیاتی در مراقبت از پوست ما دارند اما انتخاب ضد آفتاب نیز مهم است. همه ما نیاز به راهنمای خرید بهترین مارک کرم ضد آفتاب خارجی از نظر پزشکان داریم. عدم استفاده از این محصول مراقبتی موجب ابتلا به بیماری های پوستی از قبیل لک، پیری پوست، چین و چروک، کک و مک و حتی در برخی موارد سرطان پوست می شود. برخی افراد بر این باورند که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها برای فصل تابستان است. در حالی که به پیشنهاد پزشکان، حتی در فصل زمستان و روزهای ابری نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب و فواید بی شمار آن

ضد آفتاب ها خطر بروز بیماری های پوستی در افراد را تا حد زیادی کاهش می دهند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی آقایان و کودکان نیز می توانند از این محصول مراقبتی پوست استفاده کنند؛ البته ناگفته نماند که ترکیبات ضد آفتاب آقایان، خانم ها و کودکان با یکدیگر یکسان نیست. همه افراد می بایست در تمامی فصول سال با استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست خود در مقابل اشعه های خطرناک خورشید حفاظت کنند. بد نیست بدانید که نور خورشید دو اشعه مضر به نام های UVA و UVB دارد که می توانند به عمق پوست نفوذ کرده و مشکلات زیادی را برای انسان به وجود بیاورند. از این رو لازم است یک لایه حفاظتی بر روی پوست ایجاد کنیم. ضد آفتاب می تواند مانند یک سپر محافظتی عمل کند و مانع جذب اشعه های خطرناک شود.

آشنایی با بهترین ضد آفتاب ها از نظر پزشکان

از آنجایی که ضد آفتاب ها از نظر نوع عملکرد، قیمت، رنگ و حتی ترکیبات انواع مختلفی دارند، لازم است کرم ضد آفتاب را متناسب با جنس پوست خود انتخاب کنید. علاوه بر این، آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید نیز تاثیر زیادی در انتخاب بهترین ضد آفتاب ها دارد. طبق آمار 80 درصد از اشعه های ماوراء بنفش می توانند به عمق پوست انسان نفوذ کند. به همین خاطر لازم است به پیشنهاد پزشکان در مورد انتخاب بهترین ضد آفتاب توجه کنید. بی شک انتخاب بهترین ضد آفتاب در میان برندهای گوناگون کمی دشوار به نظر می رسد. برخی از بهترین ضد آفتاب ها که مورد تایید پزشکان هستند، عبارتند از:

  • ضد آفتاب ایزدین (ISDIN): این ضد آفتاب ها از بهترین کرم های ضد آفتاب خارجی به شمار می روند و انواع مختلفی دارند. به همین خاطر برای همه افراد (خانم، آقا، کودک و...) مناسب است. همچنین محصولات این برند با آخرین تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده اند.
  • ضد آفتاب درماتیپیک: این برند از بهترین ضد آفتاب های ایرانی محسوب می شود که به دلیل کیفیت بالا مورد تایید پزشکان نیز قرار گرفته است. برند درماتیپیک برای انواع پوست ها کرم های ضد آفتاب رنگی و بی رنگ تولید می کند که این از نقاط قوت این برند است.
  • ضد آفتاب برند لاروش پوزای (La Roche-Posay): از نظر پزشکان ضد آفتاب های برند لاروش پوزای از بهترین کرم های ضد آفتاب و آبرسان هستند. این کرم ها جذب فوق العاده ای دارند و از درصد SPF بالایی برخوردارند.
  • ضد آفتاب INTOLERANCES استادرم: این ضد آفتاب فرانسوی برای پوست های حساس خاصیت تسکین دهنده و التیام بخش دارد. ضد آفتاب INTOLERANCES استادرم در برابر آب و عرق مقاوم است و ویژگی های مثبت زیادی دارد.

بهترین ضد آفتاب ها از نظر پزشکان چه ویژگی هایی دارند؟

خرید ضد آفتاب بی کیفیت نه تنها از پوست شما در برابر اشعه های خطرناک خورشید حفاظت نمی کند، بلکه موجب آسیب رساندن به پوست نیز می شود. یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین ضد آفتاب ها ترکیبات و مواد تشکیل دهنده آنهاست. ناگفته نماند که مطالعه بروشور کرم هنگام خرید کرم می تواند بسیار موثر باشد. به هر حال برخی از فاکتورهای مهمی که هنگام خرید کرم ضد آفتاب باید به آنها توجه کرد، شامل موارد زیر می شود:

نکات تکمیلی برای انتخاب ضد آفتاب

  • دقت به SPF کرم: SPF یعنی فاکتور محافظت در برابر آفتاب. بدیهی است هر چه SPF ضد آفتاب بیشتر باشد، درصد بالایی از اشعه های آفتاب را فیلتر می کند. به پیشنهاد پزشکان SPF 30 می تواند تقریباً 97 درصد اشعه های مضر خورشید را مسدود کند. به خاطر داشته باشید که SPF بهترین ضد آفتاب ها در محدوده 30 تا 50 قرار دارد. همچنین توصیه می شود کرم های ضد آفتابی که SPF بالای 50 دارند را تهیه نکنید؛ چرا که این کرم ها محافظت اضافه ای از پوست شما نخواهند کرد.
  • مواد فعال: هنگام خرید ضد آفتاب به مواد فعال موجود در ترکیبات این محصول مراقبتی توجه کنید. وجود برخی مواد فعال در ترکیبات ضد آفتاب مانند دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی و آووبنزون بسیار مفید است. در مقابل، برخی مواد (مانند ویتامین A) به خودی خود برای بدن مفیدند اما وجودشان در ضد آفتاب مفید نیست.
  • مکان های مختلف: اگر می خواهید برای زمانی که بیرون از منزل هستید ضد آفتاب تهیه کنید، با در نظر گرفتن نوع پوستتان از ضد آفتابی با SPF 30 استفاده کنید. چنانچه می خواهید در فضای باز ورزش کنید، به دنبال ضد آفتاب های ضد تعریق باشید. همچنین اگر می خواهید در فضای باز شنا کنید، از کرم های ضد آفتابی استفاده کنید که در برابر آب مقاوم هستند.

یک ضد آفتاب خوب چند ساعت از پوست انسان محافظت می کند؟

در نظر گرفتن پیشنهاد پزشکان و فاکتورهای مهم هنگام خرید بهترین ضد آفتاب اهمیت زیادی دارد. برخی افراد گمان می کنند اگر ضد آفتاب با SPF بالاتر از 50 تهیه کنند، می توانند مدت طولانی تری در معرض اشعه های خورشید قرار بگیرند. همین موضوع باعث بروز مشکلات پوستی در افراد می شود. هر کدام از ضد آفتاب ها برای مدت زمان مشخصی قدرت محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید دارند. با این حال توصیه می شود افرادی که در معرض نور خورشید قرار دارند هر 2 الی 4 ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تمدید کنند.

برچسب ها: ضد آفتاب
:
:
:
آخرین اخبار