تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۹۷۵۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای محیط اداری لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر رومیزی؟

چه برای اولین بار یک کسب و کار راه اندازی کنید یا به دنبال به روزرسانی مبلمان اداری و فناوری فعلی خود باشید، این سوال وجود دارد که برای محیط اداری لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر رومیزی؟

هنگام سرمایه‌گذاری در چیزی به مهمی یک کامپیوتر اداری که کارمندان شما ۸ ساعت در روز و ۵ روز در هفته از آن استفاده می‌کنند، تصمیم درست بسیار مهم است. در این پست از خورنیوز، ما در مورد مزایا و معایب هر دو لپ تاپ و رایانه‌های رومیزی برای دفتر صحبت خواهیم کرد تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک با نیازهای تجاری شما سازگارتر است.

laptop-vs-desktop-pc-11555346980300.jpg

مزایای لپ تاپ‌ها

قابل حمل بودن

ما ممکن است این مورد بدیهی را بیان کنیم، اما لپ تاپ‌ها دستگاه‌های قابل حملی هستند که آن‌ها را برای کارمندان و دفاتر با استفاده از روش کاری ترکیبی یا فروشندگانی که اغلب با مشتریان جلسه می‌گذارند، ایده آل می‌کند. با دادن یک لپ‌تاپ به کارمندان خود، به آن‌ها آزادی عمل می‌دهید تا در هر کجا که احساس راحتی می‌کنند، کار کنند، که می‌تواند منجر به رضایت شغلی بیشتر شود.

جمع و جور و سبک وزن

لپ‌تاپ‌های قدرتمند فوق‌العاده سبک هستند و نیازی به افزودنی‌های اضافی مانند صفحه کلید یا ماوس ندارند. اگر کارمندان شما اغلب در دفتر کار می‌کنند، می‌توانند در صورت نیاز به یک صفحه نمایش بزرگتر دسترسی داشته باشند.

اتصال آسان

یکی دیگر از مزایای بزرگ لپ تاپ‌ها این است که چگونه سریع و آسان می‌توانند به اینترنت متصل شوند. لپ‌تاپ‌ها، بر خلاف رایانه‌های رومیزی، می‌توانند به صورت بی‌سیم به هر اتصال اینترنتی موجود متصل شوند. اگرچه برخی از رایانه‌های رومیزی اتصالات بی‌سیم را ارائه می‌دهند، شما هنوز به یک مکان محدود هستید. لپ‌تاپ‌ها را می‌توان به کافی‌شاپ، باشگاه ورزشی، پارک و هر مکان عمومی دیگری برد، در حالی که هنوز می‌توان از دستگاه تلفن همراه دیگری به WI-FI یا حتی هات اسپات متصل شد.

معایب لپ تاپ‌ها

هزینه

از طرف دیگر، لپ‌تاپ‌ها معمولاً گران‌تر از رایانه‌های رومیزی هستند، به ویژه لپ‌تاپ‌های با ویژگی‌های فنی قوی، زیرا اساساً برای انعطاف‌پذیری و همه اجزای رایانه در یک دستگاه جمع‌وجور هزینه می‌کنید. همچنین بهبود و ارتقاء جنبه‌های لپ‌تاپ شما، مانند حافظه و گرافیک، در مقایسه با دسکتاپ دشوار است.

احتمال سرقت

در مورد لپ‌تاپ‌ها، در صورت استفاده از لپ‌تاپ‌ها در فضاهای عمومی، احتمال دزدیده شدن آن‌ها بسیار زیاد است. همچنین باید مطمئن باشید که می‌توانید به اندازه کافی به کارمندان خود اعتماد کنید تا از لپ تاپ صرفاً برای مقاصد کاری به جای بازی استفاده کنند.

احتمال آسیب‌دیدگی

لپ‌تاپ‌ها نیز کمی حساس‌تر از دسکتاپ‌ها هستند و آسیب‌دیدگی آن‌ها بسیار آسان‌تر است، برای مثال، اگر کارمندی لپ‌تاپ را حمل کند، ممکن است از دستش بی‌افتد و به زمین برخورد کند. بنابراین، ممکن است نیاز داشته باشید که هزینه‌های تعمیر بیشتری را انتظار داشته باشید. همانطور که لپ تاپ قدیمی‌تر می‌شود، عمر باتری نیز غیرقابل پیش بینی‌تر می‌شود و ممکن است هنگام ارائه در جلسه مشتری باتری لپ تاپ به طور ناگهانی خالی شود و دستگاه خاموش شود.

xps-dpbXgTh0Lac-unsplash.jpg

مزایای کامپیوترهای رومیزی

ویژگی‌های فنی قوی‌تر با قیمت ارزان‌تر

اگر کارمندان شما ۵ روز در هفته در دفتر هستند و کار خود را با خود به خانه نمی‌برند، ممکن است یک رایانه رومیزی مناسب‌تر باشد و نسبت به لپ تاپ ارزش بیشتری از لحاظ مقرون به صرفه‌تر بودن ارائه دهد. به طور معمول، رایانه‌های رومیزی دسترسی به اجزای قدرتمندتر از لپ تاپ را با قیمت مقرون به صرفه‌تری فراهم می‌کنند. به علاوه، با یک مانیتور اختصاصی، احتمالاً وضوح بالاتر، رفرش ریت سریع‌تر و به طور کلی انتخاب گسترده‌تری از فناوری خواهید داشت.

تعمیرات راحت‌تر

همچنین به‌دست آوردن اجزای مختلف برای یک کامپیوتر رومیزی نسبت به لپ‌تاپ بسیار آسان‌تر است. بنابراین، وقتی نوبت به تعمیرات می‌رسد، به دنبال قیمت مناسب‌تری خواهید بود. با تنوع گسترده‌تری از قطعات موجود، طول عمر رایانه را می‌توان به میزان قابل توجهی افزایش داد. رایانه‌های رومیزی نیز بسیار قوی‌تر و نگهداری آن‌ها آسان‌تر هستند و به دلایل مختلف احتمال عمر طولانی‌تری دارند. اگر به تعمیرات کامپیوتر نیاز داشتید، می‌توانید از بهترین مراکز تعمیر کامپیوتر در تهران کمک بگیرید. این مراکز می‌توانند با اعزام تکنسین به اداره شما، رایانه‌های رومیزی را تعمیر کنند تا کارمندان شما بتوانند سریع‌تر به کار بازگردند.

قوی‌تر از لپتاپ

در حالی که لپ‌تاپ‌ها بسیار قدرتمند هستند، اگر برای کارهای سخت استفاده شوند، سرعتشان کاهش می‌یابد و به سرعت خراب شوند. به عنوان مثال، یک طراح گرافیک که به مجموعه کاملی از ابزارهای طراحی نیاز دارد، از رایانه رومیزی بزرگتر و قدرتمندتر با رم بالاتر بیشتر بهره می‌برد تا لپ تاپی که احتمالاً کندتر عمل می‌کند و مستعد خراب شدن است.

ارگونومی

رایانه‌های رومیزی با صفحه‌کلیدهایی با اندازه کامل عرضه می‌شوند که استفاده از آن‌ها برای برخی راحت‌تر است، که شامل تعدادی کلید و عملکرد منحصربه‌فرد است. آن‌ها همچنین دارای اندازه صفحه نمایش بزرگتر هستند که باعث سهولت در چشم و کاهش خطر خستگی چشم می‌شود.

معایب کامپیوترهای رومیزی

قابل حمل نیست

البته عیب اصلی رایانه رومیزی ‌عدم امکان حمل آن است. با یک دسکتاپ، کارمندان فقط باید از یک منطقه از دفتر استفاده کنند. وقتی صحبت از جلسات اداری به میان می‌آید یا زمانی که یک کارمند می‌خواهد به همکارش نشان دهد که روی چه چیزی کار می‌کرده است، ممکن است ناخوشایند باشد. همچنین به این معنی است که فروشندگان نمی‌توانند رایانه‌ای را با خود به جلسات ببرند که ممکن است مانع از ارائه آن‌ها شود.

مصرف برق و وابستگی

یک دفتر پر از رایانه‌های رومیزی نسبت به افرادی که از لپ تاپ‌ها در اداره استفاده می‌کنند، انرژی بسیار بیشتری مصرف می‌کند، بنابراین باید انتظار داشته باشید که قبض برق با هزینه بالاتری داشته باشید. همچنین ممکن است راه اندازی رایانه رومیزی از طریق لپ تاپ به زمان بیشتری نیاز داشته باشد زیرا قطعات و سیم‌های بیشتری برای کار کردن آن مورد نیاز است. به‌علاوه، با توجه به اینکه رایانه رومیزی بسیار به برق دفتر وابسته است، اگر برق قطع شود، کارمندان شما تا زمانی که همه چیز دوباره راه‌اندازی نشود، نمی‌توانند کار کنند.

5-desk-setup-with-laptop-monitor-2852-1632024309945.jpg

لپ تاپ یا دسکتاپ: کدام بهترین است؟

انتخاب بین لپ تاپ یا رایانه رومیزی برای دفتر کار کاملاً به انتخاب شخصی بستگی دارد و فکر می‌کنید که کارمندان شما از آن بیشترین سود را خواهند برد. اگر می‌دانید که کارمندان شما با آزادی حرکت و کار در مکان‌های مختلف به خوبی کار می‌کنند، لپ‌تاپ گزینه بهتری خواهد بود. با این حال، اگر کارمندان شما ترجیح می‌دهند از یک فضای کاری اختصاصی استفاده کنند و کار را به جای بردن آن به خانه در آنجا انجام دهند، ممکن است یک دسکتاپ مناسب‌تر باشد.

جمع‌بندی

توصیه ما این است که قبل از هر چیز با کارمندان خود صحبت کنید زیرا آن‌ها هستند که به طور منظم از رایانه استفاده می‌کنند. نظرات آن‌ها را بپرسید که از کدام رایانه شخصی راحت‌تر استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید ترکیبی از گزینه‌ها را با چندین رایانه رومیزی اختصاصی در دسترس همه برای استفاده در دفتر و همچنین لپ‌تاپ‌ها برای بردن به خانه یا جلسات ارائه کنید.

منبع : خدمات خوبه

:
:
:
آخرین اخبار