تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۹۷۰۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶ نفر از ابتدای امسال در آبهای دزفول غرق شدند

  رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: ۶ مورد غرق شدگی از ابتدای سال جاری تاکنون به سازمان آتش نشانی دزفول گزارش و جسد آنها توسط نیروهای آتش نشانی کشف شده است.

روح الله بهشتی‌فرد به مناسبت سوم مردادماه روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی افزود: سال گذشته ۱۶ مورد غرق شدگی توسط آتش نشانی دزفول ثبت و اقدامات لازم برای کشف جسدها انجام شد.

وی تصریح کرد: غرق شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر برای افراد تا ۲۴ ساله است و کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر هستند.

بهشتی فرپ به شهروندان توصیه کرد: هرگز پشت سدها، آبگیرها یا در کانالهای آب کشاورزی شنا نکنند و اگر به فنون شنا آشنا نیستند از جلیقه نجات استفاده کنند.
وی بر ضرورت پرهیز از شوخی‌های بی‌مورد تاکید کرد و ادامه داد: بهترین مکان برای شنا کردن محلی است که ناجیان غریق حضور دارند.
مدیر گروه کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دزفول نیز گفت: متاسفانه تعداد آمار غرق شدگی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در دزفول روند افزایشی داشته است.

راضیه حلوایی‌زاده بر ضرورت یادگیری مهارت شنا کردن تاکید و بیان کرد: اگر افراد به فن شنا تسلط ندارند در جاهایی که نجات غریق وجود ندارد شنا نکنند و وارد آبی که از عمق آن اطلاع ندارند، نشوند.

وی تصریح کرد: افراد باید هنگام قایق‌سواری تجهیزات ایمنی شنا مانند جلیقه نجات را به همراه داشته باشند و اگر هنگام شنا دچار گرفتگی عضلات شدند سریع از آب خارج شوند.

وی ادامه داد:برای پیشگیری از غرق شدگی در استخراها باید نرده‌های محافظ برای کودکان اطراف استخر نصب شود و کودکان در محیط‌های آبی پرخطر، وان، استخر، حوض تنها رها نشوند.

مدیر گروه کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دزفول توصیه کرد : اگر افراد شنا بلد نیستند، برای نجات فرد غریق، وارد آب نشوند زیرا احتمال دارد آنها نیز دچار غرق‌شدگی شوند.

حلوایی‌زاده ادامه داد: شهروندان از شنا در شب در مکان‌های آبی پرخطر اجتناب و قبل از شنا از مصرف الکل، مواد روان‌گردان و داروهای خواب‌آور اجتناب کنند.
وی بیان کرد: افراد از ورود ناگهانی به آب سرد خودداری کنند زیرا به دلیل سرد بودن آب، احتمال سنکوپ و شوک دمایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: افراد در آب‌های کم عمق یا آبی که عمق آن را نمی دانند شیرجه نزنند زیرا احتمال ضربه مغزی یا آسیب به ستون فقرات و استخوان‌ها وجود دارد ضمن اینکه افراد نباید توانایی خود را در شنا کردن، بیش از حد در نظر بگیرید زیرا یک سوم قربانیان غرق‌شدگی با فن شنا آشنایی کامل داشته‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار