تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۹۷۰۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مدرس حوزه و دانشگاه:
معارف‌ عاشورا از کلمات امام حسین(ع)‌ ‌ به بهترین شکل استخراج می‌شود

  یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچ منبعی غنی‌تر از کلمات و عبارات امام حسین(ع) نیست، گفت: مردم و کسانی که تریبون سخنرانی در دست دارند به این منابع مراجعه کنند تا از کلمات امام حسین(ع)، معارف عاشورا به بهترین شکل استخراج شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی شفیعی اظهار کرد: محرم و عزاداری سید الشهدا(ع) ابعاد مختلفی دارد که یک بخش از آن ابعاد عاطفی و تعظیم شعائر عاشورا است، یعنی در برپایی عزا همراه شویم. در این بخش می‌توان کارهای زیادی کرد که کمک به اقامه عزا برای امام حسین(ع) یکی از این کارها است.

وی افزود: همچنین برافراشتن نمادهای عاشورا و عزا در دایره تعظیم شعائر معنا می‌شود و در این خصوص، ساده‌ترین کارها مانند نصب پرچم مشکی بر سردرمنزل تا سیاهپوش کردن داخل منزل، تاثیرات فرهنگی زیادی دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کمک به مواکب و هیات‌ها و شرکت در فعالیت‌های هیات‌ها نیز بسیار مهم است و باید هر کدام از ما در حد توان در این زمینه کمک کنیم.

شفیعی با اشاره به بخش معرفی سیدالشهدا(ع) عنوان کرد: در خصوص معرفی آرمان‌های اباعبدالله الحسین (ع) و معارف عاشورا هم می‌توان کارهای مختلفی انجام داد و یکی از بهترین پیشنهادها در این ایام علاوه بر استفاده از ظرفیت منبرها و کتاب‌ها، رفتن به سوی کلمات امام حسین(ع) است.

وی افزود: امام حسین(ع) در زمان آغاز حرکت خود از مدینه تا کوفه، سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای چند نفره داشت و نامه‌هایی نیز نوشت که مقدار قابل توجهی از این منابع تاریخی در دست ما است. برای شناخت معارف عاشورا شاید هیچ منبعی، غنی‌تر از کلمات و عبارات امام حسین(ع) نباشد. بنابراین توصیه می‌شود مردم و کسانی که تریبون سخنرانی در دست دارند به این منابع مراجعه کنند تا از کلمات امام حسین(ع)، معارف عاشورا به بهترین شکل استخراج شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار