تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۹۶۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برش لیزری فیبر در مقابل برش سنتی فلز
سازندگان چندین روش برش فلز برای انتخاب دارند که هر کدام مزایا و مزایای خاص خود را دارند. در سرتاسر جهان، تولیدکنندگان بیشتری با لیزرهای فیبر به دلیل افزایش زمان و توان عملیاتی، هزینه‌های عملیاتی پایین‌تر و به طور کلی بهبود کیفیت، برش را با لیزرهای فیبر انجام می‌دهند. ماشین‌های برش لیزر فیبر و روش‌های برش سنتی، مانند برش مکانیکی یا برش با سوخت اکسی، دو رویکرد متفاوت برای برش مواد را نشان می‌دهند.

 سازندگان چندین روش برش فلز برای انتخاب دارند که هر کدام مزایا و مزایای خاص خود را دارند. در سرتاسر جهان، تولیدکنندگان بیشتری با لیزرهای فیبر به دلیل افزایش زمان و توان عملیاتی، هزینه‌های عملیاتی پایین‌تر و به طور کلی بهبود کیفیت، برش را با لیزرهای فیبر انجام می‌دهند. ماشین‌های برش لیزر فیبر و روش‌های برش سنتی، مانند برش مکانیکی یا برش با سوخت اکسی، دو رویکرد متفاوت برای برش مواد را نشان می‌دهند.

آشنایی با تکنولوژی برش لیزری فیبر

برش لیزری فیبر فناوری است که از یک لیزر پرقدرت برای برش مواد فلزی با دقت استفاده می کند. این به دلیل دقت، سرعت و تطبیق پذیری محبوبیت پیدا کرده است. قبل از مقایسه آن با سایر فرآیندهای سنتی برش فلز، اجازه دهید ابتدا این فرآیند پیشرفته را درک کنیم. برای خرید دستگاه جوش لیزری و دستگاه لیزر زنگ زدایی کافیست به فروشگاه دیبولیزر مراجعه کنید.

برش لیزری فیبر

برش لیزر فیبر چگونه کار می کند؟

ژنراتورهای لیزری فیبر پرتو را با استفاده از الیاف شیشه ای طراحی شده مخصوص تقویت می کنند که انرژی را از دیودهای پمپ جمع آوری می کند. هنگامی که این لیزر قدرتمند به سطح یک ماده برخورد می کند، نور با شدت بالا جذب شده و به گرما تبدیل می شود که سطح را ذوب می کند. یک جریان هوای با سرعت بالا به موازات پرتو لیزر برای دمیدن هر ماده مذاب استفاده می شود و در نتیجه قطعه کار را برش می دهد.
اولین نقطه تماس پرتو لیزر فیبر با مواد باید شدیدتر از فعل و انفعالات بعدی باشد، زیرا این اولین تماس باید ماده را سوراخ کند نه اینکه به سادگی آن را برش دهد، که مستلزم استفاده از پرتوهای پالسی پرقدرت است. به طور معمول، دستگاه های برش لیزر فیبر از فناوری کنترل عددی کامپیوتری استفاده می کنند که اجازه می دهد تا داده های برش را از یک ایستگاه کاری طراحی به کمک رایانه دریافت کنید.

چه موادی را می توان با فرآیند برش لیزر فیبر پردازش کرد؟

دستگاه برش لیزر فیبر به دلیل کارایی و تطبیق پذیری بالا به ویژه در برش مواد مختلف فلزی شناخته شده است. چگالی توان بالای دستگاه برش لیزر فیبر می تواند این فلزات را به طور دقیق و سریع برش دهد:

  • فولاد ضد زنگ: لیزر فیبر می تواند درجات مختلف فولاد ضد زنگ را با کیفیت لبه عالی و حداقل اعوجاج حرارتی برش دهد که معمولاً در صنایع خودروسازی، هوافضا و ساختمان استفاده می شود.
  • فولاد ملایم: برش لیزری فیبر برای ورق‌های فولادی ملایم و صفحات با ضخامت‌های مختلف ایده‌آل است که معمولاً در کاربردهای مختلف ساختاری و تولید عمومی استفاده می‌شود.
  • آلومینیوم: فرآیند برش لیزری فیبر برای برش ورق ها و آلیاژهای آلومینیومی ایده آل است که اغلب در کاربردهای هوافضا و خودرو استفاده می شود.
  • مس: مس یک فلز بسیار رسانا است که می توان آن را به طور موثر با استفاده از ژنراتور لیزری فیبر برش داد و آن را برای تولید و پردازش قطعات الکتریکی و اجزای تزئینی مناسب می کند.
  • برنج: لیزرهای فیبر می توانند برنج را که یک آلیاژ فلزی شناخته شده برای کاربردهای تزئینی آن است، به طور دقیق برش دهند.
  • فولاد گالوانیزه: ژنراتورهای لیزری فیبر می توانند فولاد گالوانیزه را که معمولاً در ساخت و ساز استفاده می شود برش دهند.

تکنولوژی برش لیزری فیبر

فرآیندهای سنتی برش فلز چیست؟

قبل از اینکه فناوری برش لیزر فیبر به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، چندین فرآیند سنتی برش فلز اساس تولید بوده است. در اینجا سه ​​روش متداول سنتی برش فلز آورده شده است.

برش پلاسما

برش پلاسما یک فرآیند برش حرارتی است که از قوس پلاسما برای ذوب و برش فلز استفاده می کند. این فرآیند شامل استفاده از یک جت پر سرعت گاز یونیزه (پلاسما) بر روی قطعه کار، ایجاد یک قوس برش کنترل شده و متمرکز است. سیستم برش پلاسما شامل یک مشعل برش پلاسما است که مجهز به نازلی است که جت پلاسما از طریق آن هدایت می شود. 

برش واترجت

برش واترجت یک فرآیند ماشینکاری است که از جریان پرفشار آب یا مخلوطی از آب و مواد ساینده برای برش انواع مواد استفاده می کند. این تکنیک اغلب برای برش دقیق موادی استفاده می شود که ممکن است به دماهای بالا تولید شده توسط روش های دیگر مانند برش لیزر یا پلاسما حساس باشند.

برش شعله

برش شعله ای که به آن برش اکسی سوخت نیز می گویند، یک فرآیند برش حرارتی است که از گرمای تولید شده از احتراق گاز و اکسیژن برای برش فلز استفاده می کند. این به ویژه برای برش فلزات آهنی مناسب است و می تواند به صورت دستی یا با سیستم CNC برای برش خودکار استفاده شود.

مزایای برش لیزری

1- عملکرد و ایمنی بالاتر

در مقایسه با دستگاه های برش سنتی، برش های لیزری فیبر فلزی عملکرد و ایمنی بسیار بالاتری دارند. بنابراین، دستگاه های برش لیزر فیبر فلزی از مزایای سرعت سریع، راندمان بالا و عملکرد ثابت برخوردار هستند. مهمتر از آن، نیازی به نگهداری برش لیزری فیبر فلزی ندارد، که تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی می کند. و همچنین قدرت قوی برای تولید مداوم را فراهم می کند، راندمان کار را بهبود می بخشد و کیفیت کار بهتر را تضمین می کند.

2- دقت بالاتر

دستگاه برش لیزر فیبر فلزی CNC نسبت به دستگاه های برش معمولی دقت بالاتری دارد. علاوه بر این، اثرات پردازش بهتری دارد که از ضایعات مواد ناشی از دقت ضعیف برش جلوگیری می کند و هزینه های تولید زیادی را کاهش می دهد. بنابراین راندمان تولید و دستیابی به نتایج بهتر برش را تا حد زیادی افزایش داد. ما در دیبولیزر تمامی دستگاه های برش لیزری و دستگاه جوش لیزری دستی را موجود داریم.

3. راندمان بالاتر

به دلیل انعطاف پذیری بالا، سرعت برش سریع، راندمان تولید بالا و چرخه تولید کوتاه، برش سریع و دقیق لیزر هر دو قسمت ساده و پیچیده دستگاه تنها در یک زمان آسان است.

4. جلوه های بهتر

دستگاه برش لیزر فیبر CNC برای فروش دارای ویژگی های کیفیت برش خوب، عملکرد آسان و شکاف برش باریک می باشد. به همین دلیل است که می تواند محصولات برش لیزری CNC را بدون نیروی برشی، بدون تغییر شکل و بدون سایش ابزار بسازد. علاوه بر این، سازگاری مواد خوبی نیز دارد، که می تواند طرح و تودرتو برش لیزری خودکار را تحقق بخشد. 

نقل قول از سایت رادوکس :

"دستگاه برش لیزر فایبر فلزات به دلیل کارایی که دارند در بین مردم بسیار محبوب هستند، چرا که دارای یک اشعه منسجم می باشند، این دستگاه نسبت ‌به دیگر دستگاه‌ ها از افت توان کمتری برخوردار خواهد بود و هرگز از تنظیمات خود خارج نخواهد شد، دلیل آن‌ هم این است که برای انتقال اشعه از آینه استفاده نمی ‌کنند که باعث می ‌شود طول عمر این دستگاه افزایش پیدا کند."

 

معایب برش لیزری

  1. ضخامت برش را محدود کنید: برش لیزری فلزی برای برش ورق های فلزی نازک در عرض 6 میلی متر طراحی شده است.
  2. مواد محدود: برش لیزری فلزی CNC فقط می تواند فلزات را به جای غیر فلزات برش دهد.
  3. چشم آسیب دیده: امواج کوتاه لیزر به چشم افراد آسیب می رساند. بنابراین هنگام استفاده از آن باید از عینک محافظ استفاده کنید.
  4. ژنراتور لیزری گران قیمت: برای خرید و نگهداری ژنراتور لیزری فیبر به دلیل قیمت گران و دوره بازگشت طولانی آن، مشکلات بیشتری دارد.
:
:
:
آخرین اخبار