تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۹۶۹۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۱۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی دزفول رفع تصرف شد

  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: ۱۱۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی واقع در منطقه سیاه منصور این شهرستان رفع تصرف شد.

 محمد شفیعی زاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران دزفول بیان کرد: تعدادی از متصرفان، برنامه تصرف بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی دزفول را داشتند که در ابتدا اقدام به تخریب و تصرف میزان ۱۱۲ هزار متر مربع کرده بودند.
وی اظهارکرد: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی عملیات متوقف و پرونده تخلف برای متصرفان تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: پس از ۶ سال پیگیری مستمر واحد حقوقی، حکم قطعی دایر بر رفع تصرف و پرداخت خسارت صادر شد.
شفیعی زاده بر ضرورت تسریع در رسیدگی پرونده‌های قضایی تاکید و بیان کرد: باوجود همکاری دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده‌های زمین خواری، تخریب و تصرف اراضی ملی با توجه به کثرت و پیچیدگی پرونده‌ها امری زمان بر است.
وی ادامه داد: طولانی شدن پرونده‌های دادرسی در برخی موارد علاوه بر آسیب غیرقابل بازگشت به اراضی ملی منجر به ترغیب و تشویق سوداگران زمین می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول، بهترین راهکار برای حل این مسئله را رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های قضایی مرتبط با تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی دانست و گفت: مطابق ماده ۵۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور دادسراها و دادگاه ها موظفند پرونده‌های ارسالی ادارات منابع طبیعی را خارج از نوبت رسیدگی کنند که این موضوع در ماده ۲۱ آیین نامه اجرایی قانون ملی شدن جنگل ها و تبصره یک ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی آمده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار