تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۹۶۹۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت قرارگاه مرکزی اربعین در شلمچه آغاز شد

  فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان گفت: فعالیت قرارگاه مرکزی اربعین در مرز شلمچه با معرفی کمیته‌ها آغاز شد.

 ولی‌اله حیاتی دوشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی در مرز شلمچه بیان کرد: قرارگاه اربعین حسینی شلمچه بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در مرز است.

وی اظهار کرد: یکی از الزامات اعضای کارگروه‌ها، ساماندهی گذرگاه‌های ورود و خروج است که تا هشتم مردادماه سال جاری باید آماده شود.

حیاتی از استقرار خودروهای مواکب در یادمان شهدای شلمچه خبر داد و افزود: سال گذشته شاهد بی‌نظمی و مشکلاتی در این خصوص بودیم که برای جلوگیری از تکرار آن در اربعین امسال خودروهای مواکب در یادمان شهدای شلمچه مستقر خواهند شد.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان با اشاره به ضرورت خدمات شهری ویژه‌ در شلمچه گفت: شهرداری‌های معین نظافت محیطی از میدان مقاومت خرمشهر تا حسینیه حشد شعبی در خاک عراق را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های استان خوزستان در کنار شهرداری‌های شیراز، تهران و منطقه آزاد اروند فعالیت نظافت مسیرها را بر عهده دارند توضیح داد: انجام نظافت از میدان مقاومت خرمشهر تا توقفگاه خودرویی بر عهده شهرداری تهران است.

حیاتی گفت:همچنین نظافت از سه راه یادمان شهدا تا ورودی ۲ هکتاری و از خروجی پایانه تا خاک عراق نیز با همکاری شهرداری شیراز انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت توقفگاه خودرویی در شلمچه بیان کرد: این توقفگاه در اربعین امسال با افزایش ۱۵ هزار دستگاهی به ظرفیت ۴۵ هزار خودرو رسیده است.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان گفت:موضوع توقفگاه خودرویی امسال به جهاد سازندگی سپاه واگذار شده که در این راستا عملیات آسفالت ۹۰۰ متری مسیر این توقفگاه آغاز شده است.

وی از پایش تصویری برای امنیت خودروهای پارک خبر داد و گفت: در سه نوبت کاری ۳۰ نفره چینش خودروها و پایش تصویری را اجرا خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه اربعین استان با بیان اینکه تامین روشنایی مواکب با اداره برق خرمشهر است اظهار کرد: تا ۱۰ روز آینده کار تامین این روشنایی به پایان می‌رسد.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار