تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۹۶۳۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بانک‌های خوزستان با طرح مولدسازی مشکلات خود را حل کنند

 مدیر کل اموراقتصادی و دارایی خوزستان گفت: اجرای طرح مولدسازی بانک‌های استان می‌تواند بسیاری از مشکلات و هزینه‌های مورد نیاز بانک‌ها را حل کند.

 امید احمدی سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی در محل اداره کل گمرکات استان بیان کرد: مولدسازی از جمله اقدامات و تصمیمات بسیار مهم دولت برای کمک به دستگاه‌ها برای پیشبرد برنامه‌ها ، طرح‌ها و تامین نقدینگی مورد نیاز آن‌ها است.

وی گفت: بانک سپه از جمله بانک‌های استان است که بیشترین میزان املاک مازاد را دارد و می‌تواند با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات و کمبودهای خود را حل کند.

احمدی در ادامه با تاکید بر لزوم انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌ها و کارخانجات فعال در خوزستان به استان افزود: انتقال حساب شرکت‌ها از تهران به بانک‌های هر استان در حال تبدیل شدن به قانون است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

پیش از این مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با تاکید بر اینکه گردش مالی صنایع فعال در خوزستان باید در درون استان باشد ادامه داد: یکهزار و ۲۰۰ حساب بانکی از صنایع استان احصا شده که گردش مالی در خارج از استان دارند و باید این حساب‌ها در درون خوزستان فعال باشند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان تاکید کرد: شرکت‌ها و کارخانجاتی که از منابع و زیرساخت‌های استان استفاده می‌کنند گردش مالی آن‌ها نیز باید در خوزستان باشد.

در ادامه این نشست دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خوزستان اظهار کرد: بسیاری از شعب بانکی در استان به صورت استیجاری کار می‌کنند و سالانه مالکان اجاره بهای خود را به صورت تصاعدی افزایش می‌دهند که باعث شده هزینه‌های زیادی به بانک تحمیل شود.

اسماعیل یوسفی ادامه داد: دولت اجاره نمی‌دهد واحدهای بانکی منحل شوند و با توجه به هزینه‌های بالای اجاره مکان اگر کسب و کار دیگری به جای واحد بانکی مستقر شود سودآورتر است.

وی گفت: یکی از درخواست‌های بخش اقتصادی استان این است که بر اساس منابع بانکی استان اختیاراتی به این حوزه داده شود تا بهتر به مسائل و مشکلات بخش خصوصی رسیدگی و باعث ترغیب آن‌ها برای افتتاح حساب در بانک‌های استان شود.

  طرح مولدسازی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی با توجه به مصوبه سران سه قوا با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار