تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۹۶۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا خوردن خرما بعد از غذا باعث چاقی میشود؟
برای بسیاری از دوست داران خرما این سوال پیش می‌آید که آیا خوردن خرما بعد از غذا چاق کننده است؟   برخی از دوستان می‌خواهند با خوردن خرما چاق شوند در مقابل این دوستان برخی نگران این موضوع هستند که با خوردن خرما چاق شوند. آیا خرما چاق کننده است؟ در این مطلب از وبسایت خوزنیوز به طور مفصل به این موضوع می‌پردازیم و سعی می‌کنیم به سوالات پیش آمده در این زمینه پاسخ دهیم.

آیا خوردن خرما بعد از غذا باعث چاقی می‌شود

برای بسیاری از دوست داران خرما این سوال پیش میآید که آیا خوردن خرما بعد از غذا چاق کننده است؟   برخی از دوستان میخواهند با خوردن خرما چاق شوند در مقابل این دوستان برخی نگران این موضوع هستند که با خوردن خرما چاق شوند. آیا خرما چاق کننده است؟ در این مطلب از وبسایت خوزنیوز به طور مفصل به این موضوع میپردازیم و سعی میکنیم به سوالات پیش آمده در این زمینه پاسخ دهیم.

در تهیه این مقاله از وبسایت خرمای خاتم به آدرس khormae.ir کمک گرفته ایم. این وبسایت به صورت تخصصی در زمینه خرید خرما خاصویی فعالیت میکند و میتوانید خرما را با پایین ترین قیمت از این وبسایت تهیه کنید. بیشتر انواع خرما به خصوص خرمای خاصویی که یکی از مهمترین ارقام خرمای خوزستان و بوشهر است را میتوانید از وبسایت خرمای خاتم خریداری کنید

خوردن خرما بعد از غذا چگونه باعث چاقی میشود؟

خرما یک منبع انرژی بسیار خوب است که میتوانید انرژی مورد نیاز بدن شما را فراهم کند. اگر فعالیت بدنی زیادی دارید و احساس میکنید به انرژی بیشتر نیاز دارید خرما یک گزینه بسیار خوب برای شماست.

بدن ما در صورتی که به اندازه نیاز روزانه خود انرژی دریافت کند تمام آن را در طول روز مصرف میکند. در صورتی که بیش از حد نیاز بدن غذا بخورید و انرژی زیادی وارد بدن کنید بدن انرژی اضافی را به صورت چربی در ماهیچه ها ذخیره میکند.

ذخیره انرژی به صورت چربی بیشتر در زمانی اتفاق میافتد که شما در یک وعده مقدار بسیار زیادی غذای پرانرژی مانند خرما بخورید

اگر شما پس از خوردن یک وعده سنگین مانند ناهار خرما بخورید کالری زیادی وارد بدن شما میشود و به صورت چربی در بدن شما ذخیره میشود و باعث چاقی شما میگردد.

معمولا ما دوست داریم بعد از غذا یک خوراکی شیرین به عنوان دسر مصرف کنیم. مصرف دسرهای شیرین در صورتی مجاز است که شما حجم زیادی غذا مصرف نکرده باشید. پس در صورتی که شما خود را با غذای اصلی سیر نکرده باشید میتوانید چند عدد خرما به عنوان دسر مصرف کنید.

نکته مهمی که برای خوردن خرما بعد از غذا رعایت کنید این است مقدار زیادی خرما مصرف نکنید و به حدود 20 گرم خرما بسنده کنید. 20 گرم خرما می شود حدود : 4 عدد خرمای خاصویی و یا 1 تا 2 عدد از خرماهای دیگر.

یکی از زمان‌های که خوردن خرما بعد از غذا توصیه می‌شود بعد از خوردن غذاهایی با طبع سرد مانند ماهی است. خرما به دلیل این طبع گرمی دارد برای ملایم کردن طبع غذاهای سرد گزینه مناسبی است.

زیاده روی در مصرف خرما باعث چاقی می‌شود

روزی چند عدد خرما بخوریم تا چاق نشویم

جواب این سوال برای هر شخص متفاوت است و این به سبک زندگی و شرایط جسمی شما بسیار وابسته است. به طور مثال اگر روزانه ورزش میکنید میتوانید مقدار بیشتری خرما بدون نگرانی از چاق شدن مصرف کنید. اما اگر دچار مشکل خاصی مانند دیابت نیستید میتوانید روزانه حدود 50 گرم خرما در وعده های مختلف مصرف کنید. توجه کنید اگر میخواهید خرما را به صورت روزانه مصرف کنید باید آن را جایگزین یکی از مواد غذایی قندی کنید به طور مثال خرما جایگزین مناسبی برای قند و شکلات در کنار چای و قهوه است.

بهترین زمان مصرف خرما 

به طور کلی بهتر است خرما در زمانی مصرف کنید که بدن شما نیاز به انرژی زیادی دارد.  به طور مثال وعده صبحانه یک زمان خوب برای خوردن خرماست زیرا معمولا بدن شما در شروع روز به انرژی بیشتری برای انجام کارها نیاز دارد. زمان مناسب دیگری که می‌توانید از خرما استفاده کنید در میان وعده هاست . می‌توانید خرما را به عنوان یک منبع انرژی سالم در میان وعده صبح یا عصرانه مصرف کنید. برای مقوی تر شدن خرما نیز می‌توانید یک مشت آجیل در کنار خرما بخورید.

آیا خوردن خرما در شب باعث چاقی می‌شود؟

شب زمان مناسبی برای خوردن مواد قندی و پرانرژی نیست. ما معمولا در شب فعالیت کمتری داریم و انرژی کمتری مصرف می‌کنیم. اگر در شب مواد غذایی پرانرژی مانند خرما مصرف کنید بدن ناچار است است آن را به چربی تبدیل کند. بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است در شب از خوردن غذاهای چرب و شیرین پرهیز کنید.

به طور کلی خرما یک میوه بسیار سالم است و خواص بیشماری برای حفظ سلامت بدن ما دارد. اگر می‌خواهید از فواید بی نظیر خرما برای حفظ سلامتی بهره مند شوید باید نکاتی را رعایت کنید.

مصرف خرما به اندازه کم می‌تواند سلامت و نشاط شما را بهبود بخشد اما زیاده روی در مصرف خرما مانند هر ماده مفید دیگری می‌تواند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد. زیاده روی در مصرف خرما و سایر مواد غذایی شیرین مشکلاتی از قبیل چاقی و قند خون ایجاد می‌کنند.

نکته دیگری که باید توجه کنید زمان مصرف خرماست که بهتر است زمانهایی که نیاز به انرژی بیشتری دارید آن را مصرف کنید. به طور مثال اگر ورزشکار هستید قبل از تمرین ورزشی بهترین زمان برای مصرف خرماست.

:
:
:
آخرین اخبار
ذ