تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۲۹۶۱۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتخاب بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبان
کسانی که از تبلیغات پیامکی و بازار به خوبی سر در می‌آورند می‌دانند که علاوه بر جذابیت تبلیغات و عوامل و فاکتورهای مهم دیگر، زمان ارسال پیامک تبلیغاتی نقش زیادی در موفقیت یا شکست شما دارند. اینکه مخاطب چه ساعت، روز یا حتی فصلی پیامک شما را دریافت کند روی اینکه چه رفتاری در مقابل آن دارد تغییر می‌کند.

کسانی که از تبلیغات پیامکی و بازار به خوبی سر در می‌آورند می‌دانند که علاوه بر جذابیت تبلیغات و عوامل و فاکتورهای مهم دیگر، زمان ارسال پیامک تبلیغاتی نقش زیادی در موفقیت یا شکست شما دارند. اینکه مخاطب چه ساعت، روز یا حتی فصلی پیامک شما را دریافت کند روی اینکه چه رفتاری در مقابل آن دارد تغییر می‌کند.

در این مقاله قصد داریم اهمیت برنامه‌ریزی در تبلیغات پیامکی را بررسی کنیم و ببینیم چگونه باید بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبان را انتخاب کنیم. اگر دوست دارید در این‌باره بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

اهمیت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی

در ابتدای مقاله گفتیم که زمان ارسال پیامک، تاثیر زیادی رو نتیجه آن دارد. برای اینکه آن را دقیق‌تر بفهمیم، بیایید نگاهی به چند پژوهش آماری بیندازیم. نه! نگران نباشید، این اعداد قرار نیست خسته‌کننده باشند. فقط می‌خواهیم اهمیت زمان‌بندی ارسال پیامک تبلیغاتی را با این آمارها بهتر درک کنیم.

در سال 2023 گزارشی منتشر شد. بر اساس این گزارش 55 درصد از افراد عضو یک تا پنج خبرنامه پیامکی یا همان باشگاه مشتریان از برندهای محبوبشان هستند. درواقع افراد دوست دارند از برندهای موردعلاقه‌شان پیامک دریافت کنند. حتی پیامک‌هایی که محتوای صرفاً تبلیغاتی ندارند، مثل اخبار برند و اخبار عمومی و یادآوری قرارهای کاری، نیز جزء پیام‌هایی هستند که مردم دوست دارند روی گوشی خود ببینند.

پیامک‌های تبلیغاتی که در زمان خوب فرستاده شوند، خدمات یا کالای ارزشمتدی داشته باشند و محتوای آن‌ها‌ه جذاب باشند هم مورد توجه حداقل 50 درصد از افراد قرار می‌گیرد.

تصور کنید گوشی خود را برای چک کردن ساعت برمی‌دارید و یک پیشنهاد جذاب از برند محبوبتان دریافت می‌کنید. در این لحظه، ممکن است فراموش کنید ساعت چند است. چون اس ام اسی که دریافت کرده‌اید آنقدر جذاب بوده و پیشنهاد ویژه آن آنقدر وسوسه‌کننده بوده است که حواستان را از ساعت و هر چیز دیگری پرت کند. حالا شما هم با ارسال یک پیامک جذاب در زمان مناسب می‌توانید از این فرصت استفاده کنید.

تقویم برای زمان‌بندی ارسال پیامک تبلیغاتی

تقریبا می‌توان گفت برای ساختارمند بودن هر چیز و هر فعالیت اقتصادی‌ای در جهان، باید به دقت شرایط را بررسی و برای ان برنامه‌ریزی کرد. برای داشتن یک برنامه‌ریزی صحیح در بازاریابی پیامکی، پیشنهاد می‌کنیم یک بازه یک‌ساله را در نظر بگیرید. حالا با توجه به محصولات و خدماتتان و مناسبت‌های سال، برنامه‌ای برای ارسال پیامک تبلیغاتی تنظیم کنید.

پیامک مناسبتی در زمان مناسب

کلمه تعطیلات چه چیزی به ذهن شما می‌آورد؟ عید نوروز؟ اعیاد مذهبی؟ تعطیلات رسمی؟ برای بسیاری از کسب‌وکارها این روزهای خاص مهم هستند. شما باید بدانید خدمات و محصولات شما در کدام تعطیلات جا می‌گیرند و برای آن‌ها چه برنامه‌ای دارید.

فرض کنید یک فروشگاه آجیل و خشکبار دارید. برای جذب مشتری بیشتر، قبل از تعطیلات نوروز پیامکی با تخفیف یا پیشنهاد ویژه ارسال کنید. یا فرض کنید برخی مشتریان وقت نکرده‌اند برای شب یلدا آجیل بخرند؛ شما می‌توانید با پیشنهاد «ارسال رایگان و سریع آجیل» آن‌ها را جذب کنید.

مثال‌های مشابه زیاد هستند. باید فکر کنید کدام مناسبت‌ها برای تجارت شما مهم هستند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. یک تقویم جلوی روی خود بگذارید و تمام این تعطیلات و مناسبت‌ها را مشخص کنید. بر اساس این تقویم، یک زمان‌بندی ارسال پیامک تبلیغاتی برای خود تنظیم کنید. با تنظیم کردن این نوع پیامک‌ها در پنل تبلیغاتی پیامکی، می‌توانید بدون زحمت آن‌ها را به صورت خودکار برای مشتریان ارسال کنید.

مناسبت‌های کم‌اهمیت‌تر

آیا لازم است به مناسبت‌های کم‌اهمیت‌تر توجه کنید یا نه؟ اینکه بخواهید به این مناسبت‌ها توجه کنید یا خیر بستگی به نوع کسب‌وکارتان دارد. اصلا این مناسبت‌ها چه هستند؟ روز جهانی قهوه، روز جهانی پاستا، هفته کتاب و کتاب‌خوانی. تمام این مناسبت‌ها که جزو اعیاد نیستند، می‌توانند موقعیت مناسبی برای برخی از کسب‌وکارها باشند. مثلا اگر یک کافه دارید، در روز جهانی قهوه به تمام مشتریان قدیمی خود پیامک بفرستید و آنان را به یک فنجان قهوه دعوت کنید.

چنین پیامک‌هایی هم فرصت مناسبی برای جذب مشتری جدید است و هم وفادار کردن مشتریان قدیمی.

برنامه‌ریزی فصلی

آیا کسب‌وکار شما در فصل خاصی اوج می‌گیرد و در بعضی فصل‌ها فروش کم‌تری دارید؟ باید روی فصل‌های شلوغ و پرفروش تمرکز کنید و سعی کنید درآمد خود را در همان فصل بالا ببرید.

مثلا کسب‌وکارهای مربوط به سفر و سوغاتی قطعا د فصل‌های خاصی اوج می‌گیرند و در فصل‌های دیگر به اصطلاح کساد هستند. اگر در جنوب کشور یک فروشگاه سوغات و یا اقامتگاه بومگردی دارید، باید رد پاییز و زمستان روی تبلیغات پیامکی تمرکز کنید. یا اگر فروشگاه لباس دارید، به این فکر کنید که آیا ارسال پیامک برای فروش کاپشن در تابستان منطقی است یا در زمستان؟

ماه‌های سال

برخی از ماه‌های سال ممکن است در روزمرگی‌ها گم شوند، اما برای برخی کسب‌وکارها حکم طلا را دارند. به ماه شهریور برای لوازم‌التحریر و ماه رمضان برای رستوران‌های بیرون‌بر فکر کنید. اگر بازار شما کشش تمرکز روی ماه خاصی را دارد، آن ماه را در تقویم پیامکی خود قرار دهید و برای زمان‌بندی ارسال پیامک برنامه‌ریزی کنید.

ارسال پیامک در تعطیلات آخر هفته

کسب‌وکارهایی که در تعطیلات آخر هفته رونق بیشتری دارند، باید به زمان ارسال پیامک توجه کنند. مثلاً اگر شهربازی یا کافه بازی دارید و می‌خواهید آخر هفته پرسودی داشته باشید، بهتر است یک روز قبل از شروع تعطیلات پیامک ارسال کنید تا افراد وقت داشته باشند تصمیم بگیرند، مشورت کنند و بلیط خریده یا میزی رزرو کنند. اگر پیامک را خیلی زود یا خیلی دیر ارسال کنید، ممکن است تاثیر مطلوبی نداشته باشد.

زمان‌بندی ارسال پیامک تبلیغاتی در روزهای هفته

پس از برنامه‌ریزی برای تمام روزهای سال، باید به ساعت ارسال پیامک هم دقت کنید. بسیاری از ما در ساعات نامتعارف پیامک‌های تبلیغاتی دریافت کرده‌ایم و بلافاصله دریافت پیامک از آن شماره را مسدود کرده‌ایم.

شروع روز زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی‌ست. در این زمان مردم کنجکاوند که روزشان را با دریافت اخبار جدید از اینترنت و خواندن پیام‌های دریافتی آغاز کنند.

یادآوری کنید

آیا محصولات و خدمات شما می‌توانند تمدید یا تکرار شوند؟ مثلاً اگر آرایشگاه دارید و توصیه می‌کنید مشتریان ماهی یک‌بار موهای خود را اصلاح کنند، می‌توانید با ارسال پیامکی به آن‌ها یادآوری کنید که از خدمات شما استفاده کنند.

آمادگی برای موقعیت‌های غیرمنتظره

برنامه‌ریزی همیشه مهم است، اما گاهی موقعیت‌های غیرمنتظره می‌توانند فرصت‌هایی برای کسب‌وکار شما باشند. مثلاً اگر کشور به دلیل گرمای هوا تعطیل شود، شما به عنوان یک آژانس مسافرتی باید سریعاً افراد را از کلبه‌های ییلاقی که می‌توانند اجاره کنند مطلع کنید و ترغیبشان کنید به یک سفر هیجان‌انگیز بروند.

این موقعیت‌ها ممکن است به نظر برخی افراد سوءاستفاده از وضعیت باشد، اما شما با ارائه خدمات و کد تخفیف می‌توانید به مشتریان خود در این شرایط کمک کنید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب راجع‌به زمان‌های مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی صحبت کردیم. به‌طور کلی کسب‌وکارها باید با توجه به شرایط و موقعیت خود و بازار، بهترین زمان را برای خود انتخاب کنند. این زمان‌ها ممکن است ساعات خاصی در طول روز و یا یک فصل خاص باشد.

منبع: mailchimp.com

:
:
:
آخرین اخبار