تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۵۹۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: شوش آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است
 

 فرماندار شوش گفت: تمام تمهیدات لازم از جمله تعرفه‌ها، شعبه‌ها و صندوق‌های اخذ رای برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شوش فراهم شده است.

  محسن حویزه روز سه شنبه در شورای اداری شوش در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان، افزود: همه برای دعوت مردم و تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری مسوولیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات ایران در معادلات بین المللی تاثیرگذار است، ادامه داد: مردم مهمترین پشتوانه و ابزار قدرت جمهوری اسلامی در ایستادگی در برابر مستکبران و قدرت‌های دنیا هستند و میزان مشارکت در انتخابات تعیین کننده است.

فرماندار شوش با بیان اینکه اوج فعالیت وزارت کشور در انتخابات رقم می‌خورد، گفت: برگزاری سه انتخابات طی سه ماه فشار زیادی به تمام دستگاه‌ها وارد کرده ولی با وجود همه دشواری‌ها، با تلاش مجاهدانه مقدمات برگزاری انتخابات پرشور در این شهرستان فراهم است.

وی مشارکت حداکثری در انتخابات را ضرروی دانست و افزود: مشارکت حدود ۴۰ درصدی مردم شوش در انتخابات دور نخست ریاست جمهوری با توجه به خدمات گسترده و توجه ویژه دولت سیزدهم به این شهرستان و خوزستان نیازمند بررسی و ریشه یابی است.

حویزه گفت: مشارکت پایین در شوش با وجود هفت سفر آیت الله رییسی به خوزستان، تخصیص اعتبارهای بی‌سابقه به شهرستان‌ها و روستاهای خوزستان اقدام‌های بی‌سابقه در توسعه و محرومیت زدایی استان در دولت سیزدهم نشان می‌دهد که دستاوردهای بی‌نظیر دولت شهید آیت الله رییسی به خوبی برای مردم تبیین نشده است.

وی کم کاری در اطلاع رسانی را مهمترین نقطه ضعف دولت سیزدهم دانست و افزود: برنامه ریزی دولت‌ها به گونه‌ای است که در سال آخر فعالیت تلاش سه ساله آنها به ثمر برسد که با شهادت آیت الله رییسی بسیاری از اقدام‌های دولت سیزدهم که می‌توانست موجب تحول در کشور و شوش شود، به ثمر نرسید.

فرماندار شوش تخصیص عوارض آلایندگی به خوزستان را اقدام بزرگ دولت سیزدهم برای این استان عنوان و اظهارکرد: دولت آیت الله رییسی در توسعه زیرساخت‌ها اقدام‌های گسترده‌ای انجام داد که باید این دستاوردها برای مردم تبیین شود.

 انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات روز جمعه پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار