تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط نگهداری گل سانسوریا رنگی
گیاه سانسوریا رنگی انتخاب خوبی برای مبتدیان است زیرا طیف وسیعی از شرایط رشد را تحمل می کند. این گیاه ظروف با نگهداری کم وقتی در داخل خانه کاشته می شود، جذابیت تزئینی به آن اضافه می کند. برای خرید انواع گیاه آپارتمانی ، باکس گل و خرید تاج گل ترحیم میتوانید از بازار گل و فروشگاه های اینترنتی مانند مارال گل خرید کنید.

 گیاه سانسوریا رنگی انتخاب خوبی برای مبتدیان است زیرا طیف وسیعی از شرایط رشد را تحمل می کند. این گیاه ظروف با نگهداری کم وقتی در داخل خانه کاشته می شود، جذابیت تزئینی به آن اضافه می کند. برای خرید انواع گیاه آپارتمانی ، باکس گل و خرید تاج گل ترحیم میتوانید از بازار گل و فروشگاه های اینترنتی مانند مارال گل خرید کنید.

نام متداول

سانسوریا رنگی

نام گیاه شناسی

Sansevieria trifasciata

نیازهای نور

نور غیر مستقیم کم تا روشن

فرکانس آبیاری

هر 2-6 هفته

نوع خاک

مخلوط خاک شنی با زهکشی خوب

الزامات رطوبت

کم تا متوسط

تحمل دما

50-85 درجه فارنهایت (10-29 درجه سانتی گراد)

سمیت

در صورت مصرف برای حیوانات خانگی سمی است

مشکلات رایج

پوسیدگی ریشه، آلودگی به آفات

روش های تکثیر

تقسیم، قلمه برگ

سبک

گیاهان سانسوریا رنگی با 8 تا 10 ساعت نور غیر مستقیم خورشید یا چند ساعت نور مستقیم خورشید در اوایل صبح بهترین رشد را دارند. نور مستقیم بیش از حد باعث سوختگی گیاه و آسیب رساندن به برگ های آن می شود. گیاهان مار مقداری سایه را تحمل می کنند، اما کمبود نور می تواند رشد را متوقف کند و رنگ گیاه را رقیق کند.

شرایط نگهداری گل سانسوریا رنگی

خاک

به عنوان یک گیاه آپارتمانی، گیاهان سانسوریا رنگی ترکیبی از خاک گلدان شل و با زهکشی خوب را ترجیح می دهند. آنها در خاک های شنی تر خوب عمل می کنند که باعث می شود خاک همه منظوره گلدان کاکتوس انتخاب خوبی باشد. از مخلوط های خاکی که حاوی درصد بالایی ذغال سنگ نارس هستند، که می تواند آب زیادی را در خود نگه دارد، خودداری کنید.

اب

زمانی که خاک کاملاً خشک شد گیاه سانسوریا رنگی خود آبیاری کنید ، حتماً آبیاری عمیق انجام دهید. در طول زمستان، مخلوط خاک گیاه را هر دو هفته یا بیشتر بررسی کنید - ممکن است گیاه فقط یک بار در ماه نیاز به آبیاری داشته باشد. اگر متوجه شدید برگ های آن شکننده و خشک هستند، بلافاصله آبیاری کنید.

به خاطر داشته باشید که آبیاری بیش از حد سریعترین راه برای از بین بردن گیاه سانسوریا رنگی است. آب زیاد یا نشستن گیاه در آب باعث پوسیدگی سیستم ریشه می شود. زرد شدن برگها نشانه اولیه آبیاری بیش از حد است.

دما و رطوبت

گیاهان سانسوریا رنگی در دمای گرم بین 70 تا 90 درجه فارنهایت بهترین رشد را دارند. گیاهان را از بادکش های سرد دور نگه دارید.

آنها سرما را تحمل نمی کنند و قرار گرفتن طولانی مدت در دمای کمتر از 50 درجه فارنهایت می تواند گیاه را از بین ببرد. آنها با میانگین رطوبت خانگی بین 30 تا 50 درصد خوب عمل خواهند کرد.

کود

گیاه سانسوریا رنگی خود را یک بار در بهار و یک بار در اواسط تابستان با کود متعادل و آهسته رهش 10-10-10 رقیق شده تا نصف قدرت تغذیه کنید. در زمستان کود ندهید.

چگونه یک گیاه سانسوریا رنگی را تکثیر کنیم

گیاه سانسوریا رنگی خود را در بهار یا تابستان با قلمه زدن یا تقسیم زمانی که گیاهان حداقل چهار اینچ قد دارند تکثیر کنید. شاخه های جدیدی که ظاهر می شوند نیز می توانند به طور مستقل گلدان شوند. در اینجا نحوه تکثیر گیاه سانسوریا رنگی آورده شده است.

نحوه تکثیر گیاه سانسوریا رنگی بر اساس تقسیم بندی

  1. یک چاقوی تمیز تیز، یک گلدان تمیز و خاک گلدانی که برای رشد کاکتوس ها و ساکولنت ها طراحی شده است جمع آوری کنید.
  2. گیاه را از گلدان خارج کرده و روی یک سطح صاف قرار دهید. خاک را از ساختار ریشه یا ریزوم بمالید .
  3. با استفاده از چاقو گیاه را به چند قسمت تقسیم کنید و ریشه های هر قسمت را دست نخورده نگه دارید.
  4. بخش ها را دوباره در گلدان های تمیز پر از خاک گلدان بکارید.
  5. آبیاری کنید و در مکانی نیمه آفتابی قرار دهید.

نگهداری گل سانسوریا رنگی

نحوه تکثیر گیاه سانسوریا رنگی از قلمه برگ

  1. از یک ابزار برش استریل برای جدا کردن یک برگ بلند و سالم از پایه آن استفاده کنید.
  2. انتهای بریده شده برگ را در یک شیشه تمیز آب فرو کنید و شیشه را در مکانی نیمه آفتابی قرار دهید. یا اجازه دهید انتهای بریده شده به مدت 24 ساعت به حالت پینه در بیاید و سپس آن را تا انتها برش دهید.
  3. هنگام استفاده از روش ریشه زایی آب، هر دو هفته یکبار آب را تازه کنید.
  4. ریشه ها در عرض یک تا چهار ماه رشد می کنند. هنگامی که طول آنها به یک اینچ رسید، قلمه را در مخلوط گلدان کاکتوس بکارید.
  5. آبیاری کنید و در محلی با نور روشن و غیر مستقیم قرار دهید.

راهنمای مراقبت از گیاهان سانسوریا رنگی

مراقبت از سانسوریا رنگی نسبتاً ساده است و آنها را به انتخابی عالی برای علاقه مندان تازه کار و با تجربه گیاهان تبدیل می کند.

شرایط بهینه روشنایی سانسوریا رنگی

  • تحمل سطوح مختلف نور: گیاهان سانسوریا رنگی در شرایط نوری مختلف، از نور کم تا نور کامل، رشد می کنند. با این حال، آنها در نور متوسط ​​تا روشن و غیر مستقیم بهترین عملکرد را دارند.
  • اجتناب از نور مستقیم خورشید : در حالی که آنها می توانند مقداری نور مستقیم خورشید را تحمل کنند، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند باعث سوختن برگ ها شود.

روش های صحیح آبیاری سانسوریا رنگی

  • آبیاری بیش از حد یک مسئله رایج است : گیاهان سانسوریا رنگی نسبت به خشکی مقاوم بوده و مستعد پوسیدگی ریشه هستند. بسیار مهم است که بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کاملاً خشک شود.
  • آبیاری کم : در ماه های زمستان آبیاری را کاهش دهید زیرا گیاه به حالت خواب می رود.

نیازهای خاک و کوددهی

  • خاک با زهکشی خوب : از مخلوط گلدانی با زهکشی خوب، ترجیحاً برای ساکولنت ها یا کاکتوس ها استفاده کنید.
  • کوددهی : گیاه سانسوریا رنگی خود را با یک کود متعادل و همه منظوره در طول فصل رشد (بهار و تابستان) تغذیه کنید، اما از کود دهی بیش از حد خودداری کنید.

ترجیحات دما و رطوبت

  • دمای ایده آل : لانه پرنده طلایی دمای بین 60 تا 80 درجه فارنهایت (15 تا 27 درجه سانتی گراد) را ترجیح می دهد. آنها می توانند نوسانات دما را تحمل کنند اما باید از سرمای شدید محافظت شوند.
  • رطوبت : میانگین رطوبت اتاق کافی است. آنها از نظر رطوبت خواستار نیستند اما در هوای بیش از حد خشک می توانند آسیب ببینند.

انتخاب ظرف

  • اندازه و جنس گلدان : گلدانی را انتخاب کنید که امکان رشد داشته باشد. سفال یا سایر مواد متخلخل گزینه های بسیار خوبی هستند زیرا اجازه می دهند خاک به طور موثرتری خشک شود.

نقل قول از ایران گرولایت:

" یکی از نکات مهم جهت نگهداری گیاه سانسوریا توجه به گلدان مناسب است. مناسب ترین گلدان جهت نگهداری سانسوریا، گلدان هایی با عمق کم است که به خوبی گیاه در داخل آن قرار می گیرد. استفاده از گلدان های پلاستیکی و سفالی گزینه خوبی می باشد، از انتخاب گلدان های بزرگ و گلدان های آهکی جداً خودداری کنید. اگر قصد کاشت سانسوریا در گلدان های لوکس و بزرگ را دارید، بهتر است ابتدا گیاه سانسوریا در داخل گلدان پلاستیکی کاشته شود و سپس داخل گلدان مد نظر قرار گیرد و اطراف آن با پوکه رنگی تزیین کنید."

:
:
:
آخرین اخبار