تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۹۵۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در لالی
سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی باعث از بین رفتن مواد ارزشمند خاک، افزایش شوری خاک زراعی، آلودگی آب و هوا و محیط زیست شده است.
 

 فریدصالحی پورباورصاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی گفت: جلسه بررسی مسائل آتش سوزی‌های اخیر و آلودگی هوا در محل دادگستری با حضور دادستان، معاون فرمانداری، بخشداران، روسای ادارات منابع طبیعی. جهاد کشاورزی. راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و نمایندگان سپاه، شهرداری برگزار گردید. 

او می‌گوید: در این کارگروه که با حضور مدیران ادارات مربوطه انجام گرفت، مسائل و مشکلات موجود در شهرستان پیرامون آتش سوزی‌های اخیر بیان گردید 

به گفته او سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی سلامت ساکنان منطقه را به مخاطره می‌اندازد که برابر ماده ۲۰ قانون هوای پاک جرم تلقی گردیده و برابر ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت

جمال پور دادستان شهرستان لالی گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر یکی از علت‌های اصلی آتش سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌های کشور، حریق‌های عمدی بوده، شناسایی و برخورد جدی با عاملین موثر در آتش سوزی‌ها از طریق دستگاه‌های مسئول مورد پیگیری قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه اقدام مبنی بر آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها و شناسایی مسببان، مراتب به دستگاه قضایی جهت برخورد قانونی گزارش شود.

دادستان تاکید بر لزوم تعیین نواحی پرخطر آتش سوزی و طبقه بندی مناطق در سطح شهرستان، اعلام کرد: باید با استفاده از تجارب و داده‌های سنوات گذشته، مناطق عمده آتش سوزی که دارای بیشترین وسعت آتش سوزی و تکرار بوده اند شناسایی و به صورت ویژه بر آن تمرکز شود و اکیپ‌های سیار یا دیده بان‌های حریق در این مناطق با تجهیزات کامل مستقر شوند و تیم‌های واکنش سریع تشکیل شوند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار