تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۹۵۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس جمهوری آینده به دنبال ارتقای جایگاه آموزش و پرورش باشد
عضو کمیسیون آموزش مجلس: رییس جمهوری آینده به دنبال ارتقای جایگاه آموزش و پرورش باشد

 - عضو کمیسیون آموزش و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آینده گفت: انتظار از رییس جمهوری و هیات دولت آینده این است که به دنبال ارتقای جایگاه آموزش و پرورش باشند.

محمد مولوی  با دعوت مردم برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بودجه آموزش و پرورش در سال جاری رشد حدود ۱۷ درصدی نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۲ داشته که نشان از نگاه ویژه نمایندگان به اهمیت آموزش و پرورش دارد.

اظهار کرد: ارتقای این جایگاه، در مسیر بهبود کیفیت آموزش و توسعه فضای آموزشی از دیگر مطالبات است و آموزش و پرورش همواره نقشی مهم در توسعه کشور دارد و از رییس جمهور آینده انتظار می‌رود برای توسعه کشور از این ارگان آغاز کند.

مولوی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش ،تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در دوره گذشته برای ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش برنامه‌ها و مصوبات مهمی داشت گفت: تصویب و تسهیل در اجرای رتبه‌بندی معلمان که سال‌ها پیگیری نشده به عنوان یکی از مصوبات این کمیسیون عملیاتی شد.

نماینده مردم آبادان افزود: در دولت سیزدهم اقدامات گسترده‌ای در راستای تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس انجام شد و افزایش کیفیت فضاهای آموزشی ازجمله محورهای دیگر مورد پیگیری در این کمیسیون بوده است.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین سندی اساسی و راهبردی برای آموزش و پرورش است که اجرای برنامه‌های آن الزامی است و از رئیس جمهور آینده نیز انتظار می‌رود تحقق این سند را از اولویت‌های برنامه‌های خود قرار دهد.

انتخابات ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله رییسی با تصمیم هیات دولت هشتم تیرماه امسال تعیین شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار