تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۹۵۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹۲ گروه دامپزشکی خوزستان بر ذبح دام در عید قربان نظارت دارند
۹۲ گروه دامپزشکی خوزستان بر ذبح دام در عید قربان نظارت دارند

 مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: ۴۸ گروه ثابت و ۴۴ گروه سیار دامپزشکی وظیفه نظارت بهداشتی و شرعی بر عرضه و ذبح دام‌های قربانی در جایگاه‌های ذبح و کشتارگاه‌های خوزستان در عید قربان را برعهده دارند.

ناصر عسکری فرد بیان کرد: در این طرح ویژه، ۱۵۷ کارشناس دامپزشکی و ناظر شرعی در قالب ۹۲ اکیپ ثابت و سیار در روز عید سعید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعدازظهر به صورت تمام وقت و رایگان به منظور اطمینان از سلامت دام و حلیت ذبح کار نظارت بهداشتی و شرعی بر عرضه و ذبح دام‌های قربانی در سطح استان را برعهده دارند.
وی با اشاره به ویژگی‌های دام سالم به شهروندان توصیه کرد دام هنگام خرید سرحال بوده، چشم‌ها براق، پوزه دام تمیز و مرطوب باشد، دام بدون کنه باشد و علایم بیماری از قبیل لاغری مفرط، لنگش، ترشحات چرکی از چشم و بینی، اسهال نداشته باشد.
عسکری فرد با اشاره به وجود ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیان کرد: شهروندان از قربانی کردن و ذبح دام در حیاط منازل، پارکینگ آپارتمان‌ و خیابان‌ها در روز عید قربان خودداری و با توجه به آمادگی کامل کشتارگاه‌ها، دام را در کشتارگاه‌ها و با نظارت دامپزشکی ذبح کنند.

 

بیشتر بخوانید

  • بازرسان دامپزشکی بر ذبح دام عید قربان در خوزستان نظارت می‌کنند

  • ۹۷ اکیپ روز عید قربان ناظر ذبح دام در خوزستان هستند

 

مدیر کل دامپزشکی خوزستان اظهارکرد:به منظور جلوگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، لازم است گوشت و آلایش دام قربانی، حداقل به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و پس از آن منجمد یا پخته شود.

عسکری‌فرد توصیه کرد: شهروندان برای حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح، در شهرستان‌ها با اداره دامپزشکی شهرستان خود تماس حاصل بگیرند؛ شماره تلفن ۰۶۱۳۳۳۶۱۳۵ داخلی ۲۰۸ در اداره کل دامپزشکی استان نیز برای پاسخگویی به کلیه تماس‌های مردم خوزستان از ساعت ۶صبح تا ۱۴ بعدازظهر روز عید قربان فعال است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار