تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۵۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایده های نورپردازی با چراغ خطی
نورپردازی لاین از جدیدترین شیوه های نور پردازی برای افزایش جذابیت و زیبایی فضای داخلی به شمار می رود. این روش با استفاده از خطوط نوری باریک و طولانی صورت گرفته و الگوها وشکل های منحصر به فردی را در فضا به وجود می آورد. از کاربرد های معمول نورپردازی با لاین نوری در دکوراسیون داخلی است که در سقف ها یا دیوارها به کار می رود. با ایجاد خطوط نوری در امتداد سقف ها یا دیوارها می توان الگوهای هندسی ، خطوط منحنی یا حتی شکل های باریک زیبا ایجاد کرد. به صورتی که این الگوها و شکل ها طراحی خلاقانه و جذاب ب...

ایده نورپردازی با چراغ خطی

نورپردازی لاین از جدیدترین شیوه های نور پردازی برای افزایش جذابیت و زیبایی فضای داخلی به شمار می رود. این روش با استفاده از خطوط نوری باریک و طولانی صورت گرفته و الگوها وشکل های منحصر به فردی را در فضا به وجود می آورد. از کاربرد های معمول نورپردازی با لاین نوری در دکوراسیون داخلی است که در سقف ها یا دیوارها به کار می رود. با ایجاد خطوط نوری در امتداد سقف ها یا دیوارها می توان الگوهای هندسی ، خطوط منحنی یا حتی شکل های باریک زیبا ایجاد کرد. به صورتی که این الگوها و شکل ها طراحی خلاقانه و جذاب برای تماشاگران باشد. نور پردازی با لاین نوری دردکوراسیون داخلی فضاهای مختلف هم مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب؛ آشپزخانه یا حتی حمام کاربرد دارد. علاوه بر مصرف متناسب و به صرفه جلوه ای ساده و مینیمال را به فضا هدیه می کند. از راندمان کاری و طول عمر بالا برخوردار می باشد. نور پردازی با امکانات مختلف از جمله انتخاب رنگ های مختلف تاثیر بصری بالایی بر فضا می گذارد و بر زیبایی و جذابیت آن می افزاید. نور پردازی با لاین نوری در فروشگاه می تواند از کارهای بسیار مهم به شمار رود. زیرا با انجام نور پردازی در این مکان می توان تاثیر زیادی در خرید و روحیه مشتریان گذاشت. چراغ های که در روشنایی فروشگاه به کار می رود علاوه بر کیفیت دارای نور کافی و سادگی هستند و بر اجناس و ویترین ها متمرکز می شوند.

نورپردازی نمای ساختمان با لاین نوری

ایده نورپردازی با چراغ خطی

در طراحی ساختمان ها نور پردازی خطی از دیگر موارد است که تاثیر بالایی بر زیبایی دارد و جلوه ی خاصی را به محیط می بخشد. از چراغ هایی که در نمای ساختمان برای زیبایی کاربرد بسیاری دارند لاین های نوری می باشند. نور پردازی نمای ساختمان با چراغ های خطی با استفاده از نوع حفاظت دار این چراغ ها یا همان Ip دار انجام می شود.

بهره مندی از چراغ خطی روی دیوار یا سقف

بهره مندی از انواع چراغ خطی برای ایجاد خطوط نوری عمودی یا افقی، اشکال هندسی منظم و غیر منظم از مدرن ترین ایده های نور پردازی از گذشته تا کنون به شمار می رود. لاین نوری از روش های نورپردازی نوین بوده، که از فناوری ال ای دی برای روشنایی فضاها کمک گرفته می شود. با قرارگیری لاین نوری در اطراف دیوارها، نقاط نوری جذاب و زیبا به وجود خواهد آمد. این نقاط نوری در دیزاین داخلی یک فضا برای تاثیر گذاری بصری به کار گرفته می شود.

نورپردازی خطی زیر کابینتی در آشپزخانه

نور پردازی زیرکابینتی با لامپ های ال ای دی برای افزایش نورمستقیم بر روی سطح کار در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. لاین نوری زیر کابینتی از راه های نورپردازی موضعی بوده؛ که در آشپزخانه ها برای روشنایی فضای کاری زیر کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد. نور پردازی که با بهره مندی از لامپ های یا ال ای دی زیر کابینت ها نصب خواهد شد و موجب اضافه کردن نور مستقیم و محدود به فضای کاری می گردد.

نورپردازی خطی در راه پله

ایده نورپردازی با چراغ خطی

برای این که بتوان جلوه ای درماتیک در راه پله ایجاد کرد می توان از چراغ های خطی توکار در دوطرف دیواره راه پله استفاده کرد. برای بهره مندی از نور بیشتر بهتر است چراغ های خطی مستقیم زیر هر آج پله نصب شود. این شیوه نور پردازی غیر مستقیم در زیر آیج ها سایه های شگفت انگیزی را در زیر پله به وجود می آورد که زیبایی آن را چند برابر می کند. همچنین اگر در راه پله نرده به کار رفته باشد می توان لاین های نوری را زیر ریل نرده نصب کرد تا نور کل راه پله را روشن و درخشندگی دل پذیری را در فضا ایجاد کرد. به کار گیری نصب لاین نوری  در اطراف قفسه های کتاب و دیگر قفسه ها می تواند حس جذابیت را به فضای شما القا کند. نورهای نور پنهان در قفسه های کتاب زیبایی و جذابیت منحصر به فردی را در فضا ایجاد می کنند.

نورپردازی لاینر در واحد های اداری

از مسائلی که در زمان طراحی یک ساختمان و نور پردازی آن باید همواره به آن توجه کرد موضوع بهینه سازی مصرف انرژی می باشد. از مهم ترین مزایای استفاده از چراغ خطی در نور پردازی واحد های مدرن به مصرف پایین انرژی این محصولات باز می گردد. علاوه بر ایجاد حالت مدرن و ساده در فضا در واحد های اداری نیاز به میزان نور مشخص و کافی است. در این شرایط نور پردازی لاین نوری می تواند به گزینه ی اول انتخاب تبدیل شود. بهره مندی از لامپ های خطی ال ای دی این قابلیت را دارد که در صد زیادی را انرژی الکتریکی مصرفی را به روشنایی تبدیل کند و مانع از اتلاف انرژی بالا شود.

مزیت های نور پردازی با لاین نوری

ایده نورپردازی با چراغ خطی

انجام نور پردازی به صورت خطی این امکان را فراهم می آورد که نور دهی یکنواخت و مناسب در تمامی قسمت ها انجام گیرد. بهره مندی از فناوری ال ای در این نور پردازی ها کمک می کند تا بتوان به میزان نوردهی مناسب و قابل کنترل در تمامی بخش ها دست یافت. شکل ظاهری این چراغ ها این امکان را به وجود می آورد تا با پایین ترین تعداد چراغ نیز فضای زیادتری را روشن کرد. از این رو به کار گیری محصولات در راهروها و فضاهای اداری و دیکر مکان های که از طول زیادتری برخوردارند می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

نور پردازی با لاین نوری

چراغ های خطی به آسانی در دیواره ها، سقف ها، کف ساختمان به کار می روند. موضوعی که به طراحان این فرصت را می دهد تا بتوانند نور پردازی را به صورت حرفه ای و متناسب با فضا انجام دهند. در نتیجه از سیستم های روشنایی نهایت بهره وری را داشته باشند. نورپردازی لاینر در معماری و طراحی داخلی مدرن کاربرد زیادی دارد. انعطاف پذیری بالای آنها همواره از مزیت های اصلی آنهاست که توانسته در جلب مشتری زیاد موثر باشد. به علاوه انعطاف پذیری در رنگ و میزان نور این محصولات بسیار است. طول عمر بالا و وزن سبک چراغ های خطی از دیگر موارد مهم بهره مندی از آنها در محیط های مختلف محسوب می شود.

منبع: https://nourabin.com/

:
:
:
آخرین اخبار