تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۹۴۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاکید استاندار ‌خوزستان‌ بر مشارکت مردم و روستائیان در طرح زراعت چوب
تاکید استاندار ‌خوزستان‌ بر مشارکت مردم و روستائیان در طرح زراعت چوب

 استاندار خوزستان بر ضرورت مشارکت مردم در اجرای طرح ملی زراعت چوب در استان خبر داد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز ۲۳ خردادماه در جلسه طرح ملی زراعت چوب استان، اظهار کرد: باید مسئولیت‌های اجتماعی فولاد، پتروشیمی و نفت تعیین و بخشی از آن برای طرح زراعت چوب در نظر گرفته شود. از این صنایع باید دعوت شود تا حضور پیدا کنند و این بحث تعیین تکلیف شود.

  وی ادامه داد: برای بررسی عملکرد بخش‌های مختلف از جمله فرمانداری‌ها منابع طبعیی، آب و برق و تعاونی‌ها باید جلسات برگزار شود.

استاندار خوزستان گفت: باید در اجرای طرح زراعت چوب عدالت برقرار شود و از مردم و تعاونی‌ها و روستاییان دعوت شود تا در این طرح شرکت کنند.

حسینی محراب عنوان کرد: همچنین نهادهای حمایتی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بهزیستی، کمیته امداد و... نیز باید در طرح زراعت چوب استان حضور داشته باشند.

 طرح ملی زراعت چوب، یکی از مهمترین طرح‌های سازمان جنگل‌ها برای حفظ جنگل‌ها و تامین چوب مورد نیاز است. این طرح راهبردی در صورت اجرا، می‌تواند مانع از تخریب عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها شود و به حفظ محیط زیست کشور کمک خواهد کرد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه، طرح زراعت چوب در ۴۵۰ هزار هکتار در اراضی کشور به مدت ۵ سال اجرا می‌شود. در این طرح، برای مناطق جنوبی و گرمسیری، درخت اوکالیپتوس و برای مناطق سردسیری صنوبر در نظر گرفته شده است. بر این اساس، سالانه ۹۰ هزار هکتار اوکالیپتوس و صنوبر کاشته خواهد شد؛ ۸۵ درصد اوکالیپتوس در استان خوزستان کشت خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار