تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۲۹۴۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: راه اندازی بازار روز در شهرهای بزرگ خوزستان ضروری است
استاندار: راه اندازی بازار روز در شهرهای بزرگ خوزستان ضروری است

 استاندار خوزستان گفت: تشکیل بازار روز برای عرضه محصولات غذایی و کشاورزی در اهواز و شهرهای بزرگ استان باید به طور جدی مد نظر شهرداری‌ها باشد و شخصا پیگیر این‌موضوع هستم.

  علی اکبر حسینی محراب سه شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: در صورتی که شهرداری‌ها اقدام موثری برای راه‌اندازی بازار روز نکنند از ظرفیت‌های مردمی برای این مهم استفاده خواهد شد.

وی گفت: باید کنترل بازار به گونه‌ای باشد که مردم از قیمت گذاری‌ها اطمینان حاصل کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام‌محرم و صفر مصرف کالاهای اساسی افزایش خواهد یافت به همین دلیل ذخیره کالا در استان باید به خوبی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی هوشمند برای کنترل مناسب بر بازار بسیار مهم است ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی از طریق سامانه جامع تجارت بازار را رصد کنند.

حسینی محراب ادامه داد: برای تامین اقلام مورد نیاز موکب‌داران نیز نهایت همکاری انجام شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه سه هزار گروه جهادی در خوزستان وجود دارد تصریح کرد: از ظرفیت نیروهای بسیج به عنوان بازرسان افتخاری برای کنترل بر بازار کمک‌گرفته شود.

وی ادامه داد: افرادی به عنوان امین برای نظارت بر نحوه توزیع کالا در بازار استان از سوی دستگاه‌های مربوطه مشخص شود.

حسینی محراب ادامه داد: متاسفانه نظارتی بر نحوه توزیع کالا توسط بنکداران و یا اصناف وجود ندارد.

وی گفت: دولت کالاهایی با نرخ دولتی برای رفاه حال مردم تامین‌ می‌کند و در این بین افرادی هستند که در توزیع عادلانه این کالاها خلل ایجاد می‌کنند به همین دلیل نظارت بر توزیع این اقلام باید با حساسیت بیشتری انجام شود.

به گزارش ایرنا، ایجاد بازار روز در اهواز سال‌ها است مطرح شده اما متاسفانه اقدام‌موثری در این خصوص انجام نشده که منجر به افزایش وانت‌بارها در کنار خیابان‌ها شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار