تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۹۴۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معارض زمین‌های دانشگاه فرهنگیان خوزستان خلع ید شد
 رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان از خلع ید شدن معارض زمین‌های این دانشگاه در اهواز با پیگیری‌های قضایی خبر داد.
 
معارض زمین‌های دانشگاه فرهنگیان خوزستان خلع ید شد مسعود صالحی شبلیزی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در اهواز دارای ۲ پردیس خواهران و برادران است که پردیس خواهران آن در پادادشهر واقع شده و پردیس برادران در شهرستان کارون قرار دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۵۹ دانشجوی تربیت معلم داشته است، تصریح کرد: در این دانشگاه حدود یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی شبانه روزی و ۷۰۰ نفر دانشجوی مهارت آموزی مشغول به تحصیل هستند، همچنین دوره‌های کوتاه مدت و پودمانی برای معلمان آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود معارض برای پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: اشخاصی حدود ۴۰ سال اعلام مالکیت ۱۵۰ هکتار اراضی در آن منطقه را داشتند که در این خصوص پیگیری‌های بسیاری را داشتیم و سال گذشته در نامه‌ای مشکلات دانشگاه فرهنگیان از جمله داشتن معارض پردیس مذکور را به نماینده ولی فقیه در خوزستان اعلام کردیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان ادامه داد: ۱۱ بهمن ماه سال گذشته رأی دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه آن شخص مالکیتش رد شده است، اعلام شد؛ همچنین با پیگیری‌های رئیس دادگستری خوزستان فرد معارض خلع ید و هفت هکتار از اراضی به دانشگاه فرهنگیان داده شد.

صالحی شبلیزی با بیان اینکه وجود معارضان جلوی بسیاری از اقدامات و پیشرفت عمرانی دانشگاه را گرفته بود و دانشجویان را تحت فشار قرار می‌داد، تصریح کرد: مقرر شده بود سال ۱۴۰۱ مجموعه ورزشی به صورت طرح ملی در پردیس مذکور ساخته شود که شخص معارض جلوی کار را گرفت و مجموعه را در مرکز پسرانه اندیمشک ساختیم که این خود اعتراض دانشجویان را به همراه داشت، اقدامات در خصوص حل مساله آب و فاضلاب و موارد دیگری بود که به نتیجه‌ای نرسید.

وی اضافه کرد: هم اکنون مصوب کرده‌ایم تا مجموعه ورزشی جدیدی در پردیس حضرت رسول (ص) ساخته شود.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی، اوج اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است که ما با برگزاری یک انتخابات پرشور می‌توانیم تمام اذهان دنیا را متوجه نظام اسلامی کنیم.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: مردم وارد صحنه انتخابات خواهند شد و بار دیگر حماسه پرشور را رقم خواهند زد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار