تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۹۴۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات خوزستان: هر هفته یک یا ۲ رویداد کشتی در استان برگزار می‌شود
 
رییس هیات خوزستان: هر هفته یک یا ۲ رویداد کشتی در استان برگزار می‌شود

 رییس هیات کشتی خوزستان گفت: برنامه ریزی خوبی از ابتدای سال برای ارتقای کشتی استان صورت گرفته به گونه ای که هر هفته یک یا ۲ رویداد کشتی در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

رمضان جمالپور روز چهارشنبه در حاشیه اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سعی کردیم تمام امکانات لازم را در این اردو فراهم کنیم تا کادر فنی به اهداف خود برسد و کشتی‌گیران ما خوش رنگ‌ترین مدال را کسب کنند.

وی هدف از برگزاری این اردو در اهواز را رشد، توسعه و ارتقای کشتی خوزستان عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین اردوهایی به رشد و انگیزه کشتی گیران کمک می‌کند و تداوم این اردوها باعث افزایش سهمیه کشتی گیران استان در رده‌های مختلف تیم ملی می‌شود.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد کشتی‌گیران حاضر در تیم‌های ملی، خوزستانی هستند به عنوان مثال ۶۰ درصد ترکیب اصلی تیم ملی جوانان اعزامی به مسابقات آسیایی را کشتی گیران استان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: میزبانی اردوهای تیم ملی و برگزاری مسابقات بین المللی و لیگ و استانی را بر عهده داریم و تلاش بر این است که کشتی استان را به بهترین شرایط ارتقا دهیم.

 

جمالپور گفت: احتمال حضور چهار تا پنج کشتی‌گیر استان در المپیک وجود دارد که امید است خوش رنگ‌ترین مدال را کسب کنند همچنین حضور داور استان در این مسابقات قطعی شده است.

در ادامه مهرزاد اسفندیاری فر مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با بیان اینکه حال و هوای کشتی خوزستان خیلی خوب است گفت: کشتی گیران خوزستانی در تمام رده های سنی جزو برترین‌های کشور هستند.

وی افزود: شاکله اصلی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، متشکل از کشتی گیران خوزستانی است که امیدواریم در مسابقات آسیایی پیش رو عملکرد درخشانی داشته باشند.

مربی تیم ملی گفت: برگزاری اردوهای تیم ملی در خوزستان باعث بالا رفتن بار فنی کشتی گیران استان می‌شود که از این جهت بسیار مفید است.

ملک محمد بویری دیگر مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: با توجه به اینکه مسابقات آسیایی در تایلند برگزار می‌شود و شرایط آب و هوایی این کشور نزدیک به خوزستان است، بنا شد که اردوی تیم ملی در اهواز برگزار شود.

وی افزود: تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در چند سال اخیر همواره روی سکوی اول دنیا قرار گرفته بنابراین انتظار از کشتی گیران ایرانی بسیار بالا است و امیدواریم بهترین نتیجه را در مسابقات آسیایی کسب کنیم.

بر اساس این گزارش مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، تیرماه سال جاری در کشور تایلند برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار