تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۹۴۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز گرمترین شهر خوزستان

 مدیرکل هواشناسی خوزستان با معرفی اهواز به عنوان گرمترین شهر خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۶.۵ و حداقل آن به ۳۰.۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

 محمد سبزه زاری اظهار کرد: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی همچنان استقرار توده هوای گرم و افزایش محسوس دما در اغلب مناطق استان به ویژه بخش های غربی، جنوبی و مرکزی طی امروز تا شنبه (به ویژه جمعه) پدیده غالب خواهد بود که موجب گرمازدگی می شود.

وی ادامه داد: همچنین تا دوشنبه هفته آینده تداوم وزش بادهای متوسط تا شدید همراه با تندبادهای لحظه ای در اغلب مناطق استان پیش بینی می شود؛ لذا احتمال خیزش گردوخاک های محلی و موقتی در مناطق غربی، نیمه جنوبی و بخش هایی از مرکز وجود دارد. شمال خلیج فارس نیز طی این مدت مواج و متلاطم است.

سبزه زاری افزود: در شبانه روز گذشته کشاورزی اهواز با ۴۶.۶ و ایذه با ۱۹.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

بر این اساس هواشناسی استان خوزستان مبنی بر وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر که احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال آتشسوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

همچنین نسبت به وزش بادهای متوسط تا شدید همراه با تند باد لحظه ای و احتمال رخداد گردوخاک محلی در بعد از ظهرها از شنبه تا دوشنبه هفته آینده هشدار سطح قرمز صادر کرد.

در این هشدار نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، و استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی، کاله و ... توصیه شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار