تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۹۴۰۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: کسب و کار کشت درخت اکالیپتوس با محوریت مردم در خوزستان رو به رشد است
 
استاندار: کسب و کار کشت درخت اکالیپتوس با محوریت مردم در خوزستان رو به رشد است

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح زراعت چوب گفت: گروه‌های مختلف مردم از جمله تشکل‌ها و تعاونی‌های خوزستان خواستار کشت اکالیپتوس در ۱۲۹ هزار هکتار از زمین‌های استان شدند که از این میزان ۵۴ هزار و ۳۰۰ هکتار به مرحله امضای قرارداد رسیده است.

  علی‌اکبر حسینی‌محراب روز یکشنبه در نشست زراعت چوب در استانداری خوزستان؛ صیانت از هوای پاک برای استفاده آیندگان را ضروری دانست و گفت: طرح زراعت چوب به دلیل وجود آلایندگی صنایع پتروشیمی، نفت و منابع دیگر به صورت جدی در استان پیگیری می‌شود.

استاندار خوزستان اظهارکرد: کشت اکالیپتوس به عنوان زراعت چوب یکی از مطالعاتی که توسط مراکز علمی و تحقیقاتی استان تایید شده و قرار است این گونه در ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع کاشته شود.

استاندار: کسب و کار کشت درخت اکالیپتوس با محوریت مردم در خوزستان رو به رشد است

حسینی‌محراب با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای این طرح در خوزستان تصریح کرد: در تلاش هستیم با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق، منابع طبیعی و دیگر ارگان‌ها موانع زراعت چوب در استان برداشته شود.

استاندار خوزستان گفت: گروه‌های مختلف مردم از جمله تشکلها و تعاونی‌ها خواستار کشت اکالیپتوس در ۱۲۹ هزار هکتار از زمین‌های استان هستند که از این میزان ۵۴ هزار و ۳۰۰ هکتار به مرحله قرارداد رسیده است.

حسینی‌محراب خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت چوب اکالیپتوس در صنایع مختلف کاغذ سازی و ام دی اف قراردادهایی امضا شده که حرکتی رو به رشد است.

وی گفت: طبق آماری که راستی‌آزمایی شده بیش از هفت هزار هکتار از زمین‌های خوزستان به زراعت چوب اختصاص یافته است و کشت انجام شده است که در چهار سال آینده چوب فراوانی برای صنایع تولید خواهد کرد.

حسینی‌محراب به تولید ۳۰ میلیون درخت اکالیپتوس در نهالستان‌های خوزستان اشاره کرد و افزود: از این میزان ۱۲ میلیون درخت اکالیپتوس در عرصه‌های مختلف کشت شده که می‌تواند گام بزرگی در راستای ایجاد هوای سالم باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: مسوولیت‌های اجتماعی دستگاه‌هایی مانند نفت، پتروشیمی، نیشکر و دیگر صنایع برای دفع آلودگی‌ها بسیار سنگین است و باید وارد میدان شوند.

وی اظهارکرد: طی قراردادی که با نفت و پتروشیمی بسته شده قرار است هر یک ۲۰ میلیون درخت تهیه و برای کشت آماده کنند.

حسینی‌محراب به تامین آب برای زراعت چوب اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص بین سازمان آب و برق و منابع طبیعی کشور بسته شده و امیدواریم تامین آب جهش خوبی در کشت اکالیپتوس و زراعت چوب به همراه داشته باشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار