تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۹۴۰۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتارگاه سنتی دام هندیجان پلمب شد

  رییس اداره دامپزشکی هندیجان گفت: کشتارگاه سنتی دام این شهرستان با حکم قضایی پلمب شد.

محمد نری میسا روز یکشنبه به خبرنگاران خوزستان اعلام کرد: با توجه به اخطاریه‌ها و مکاتبات صورت گرفته در خصوص رفع نواقص ساختاری و بهداشتی کشتارگاه سنتی دام و مصوبات جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، اقدام موثری برای رفع نواقص توسط شهرداری صورت نگرفت.

وی اظهارکرد: با توجه به اهمیت بهداشتی کشتارگاه و تامین سلامت شهروندان از فعالیت کشتارگاه تا رفع نواقص جلوگیری به عمل آورده و با حکم قضایی و همکاری مرکز بهداشت شهرستان پلمپ شد.
رییس اداره دامپزشکی هندیجان تصریح کرد: درخواست این حکم پلمب بر اساس ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات که مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی و مضر سلامت است از سوی اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان به دادستان شهرستان ارسال شد.

نری میسا با اشاره به سنتی بودن این کشتارگاه دام گفت: باید مسائل بهداشتی به صورت جدی مدنظر باشد در غیر این‌صورت به عنوان تهدیدی برای جان افراد و بهداشت عمومی است و می‌تواند باعث ایجاد مخاطرات بهداشتی با آسیب‌های غیر قابل جبران شود.
رئیس اداره دامپزشکی هندیجان با بیان اینکه خط قرمز دامپزشکی بهداشت و سلامت شهروندان است و در این خصوص با تهدیدکنندگان حوزه سلامت عمومی جامعه به هیچ وجه مماشاتی نمی‌شود تاکید کرد: وظیفه نظارت بهداشتی بر کشتار دام به عهده دامپزشکی است و با هرگونه کشتار غیرمجازی که در سطح شهرستان انجام شود برخورد قضایی خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار