تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۹۴۰۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درآمد عجیب کارگاه بلوک زنی فقط با سرمایه 70 میلیون (نخست ماشین)
کارگاه بلوک زنی کسب و کاری است که هنوز مورد توجه زیادی قرار نگرفته است در صورتی که درآمد ماهیانه کارگاه بلوک زنی بسیار مطلوب است و راه اندازی آن نیاز به تجهیزاتی از قبیل دستگاه بلوک زنی و... دارد که خریداری این تجهیزات با سرمایه ای بین 70 تا 100 میلیون امکان پذیر می باشد. بازار این کسب و کار هنوز اشباع نشده است و هنوز فرصت راه اندازی این کسب و کار برای کارآفرینان وجود دارد به همین دلیل طبق بررسی هایی که شده در حال حاضر راه اندازی کارگاه بلوک زنی جزء منطقی ترین کسب و کارها است که با سرمایه زیر...

کارگاه بلوک زنی کسب و کاری است که هنوز مورد توجه زیادی قرار نگرفته است در صورتی که درآمد ماهیانه کارگاه بلوک زنی بسیار مطلوب است و راه اندازی آن نیاز به تجهیزاتی از قبیل دستگاه بلوک زنی و... دارد که خریداری این تجهیزات با سرمایه ای بین 70 تا 100 میلیون امکان پذیر می باشد. بازار این کسب و کار هنوز اشباع نشده است و هنوز فرصت راه اندازی این کسب و کار برای کارآفرینان وجود دارد به همین دلیل طبق بررسی هایی که شده در حال حاضر راه اندازی کارگاه بلوک زنی جزء منطقی ترین کسب و کارها است که با سرمایه زیر 100 میلیون قابل راه اندازی است.

در این گزارش صحبتی با رضا خادم رضائیان مدیر عامل شرکت ماشین سازی نخست ماشین شد که در زمینه تولید تجهیزات صنعتی ساختمانی و راه اندازی کارگاه بلوک زنی سابقه ای 20 ساله دارد. در این مصاحبه با طرح چند سوال، اطلاعاتی در مورد راه اندازی کارگاه بلوک زنی دریافت شد که در ادامه به آن می پردازیم:

حداقل هزینه برای راه اندازی کارگاه بلوک زنی چقدر است؟

هزینه راه اندازی خط تولید بلوک با توجه به مقیاس و ظرفیت تولید متفاوت می باشد. استارت این کسب و کار با سرمایه ای بین 70 تا 100 میلیون امکان پذیر می باشد.

این مبلغ آیا شامل مکان و هزینه های جانبی نیز می شود؟

مبلغ اعلام شده فقط برای تجهیزات است و هزینه های جانبی از جمله فضا، مواد اولیه و... به صورت جداگانه باید در نظر گرفته شود.

هزینه های جانبی چگونه است؟ یعنی کارآفرین باید در ابتدا هزینه های چند صد میلیونی در نظر بگیرد؟

خیر. خبری از هزینه های چند صد میلیونی نیست. این کسب و کار نسبت به کارخانه ها و خط تولید های دیگر هزینه های سرسام آوری ندارد تنها چیزی که نیاز است یک قطعه زمین است که می توان در ارزان ترین مناطق یک شهر آن را سالیانه با مبلغ پایینی اجاره کرد. علاوه بر فضا نیاز به مواد اولیه برای تولید بلوک است که این مواد شامل: شن، ماسه و سیمان است که در همه جای ایران به سادگی پیدا می شود و قیمت مشخصی دارد. تنها چیزی که ممکن است به عنوان چالش به آن توجه کرد این است که در بعضی مناطق ممکن است آب وجود نداشته باشد که این چالش با قرار دادن یک تانکر آب حل می شود.

تجهیزات مورد نیاز برای کارگاه بلوک زنی چیست؟

تجهیزات اصلی برای راه اندازی کارگاه بلوک زنی شامل سه دستگاه می شود:

  1. دستگاه بلوک زنی: توسط دستگاه بلوک زنی عملیات ساخت بلوک انجام می شود این دستگاه به صورت 4 قالبه تک موتور و 5 قالب دو موتور طراحی و تولید می شود که با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته شده است می توانید خریداری نمایید.
  2. دستگاه میکسر بتن: تهیه یک میکسر 350 لیتری می تواند برای راه اندازی کارگاه بلوک زنی کافی باشد. این دستگاه عملیات میکس و مخلوط کردن مواد اولیه که شامل شن، ماسه و سیمان است را انجام می دهد و خروجی آن ملات آماده و باکیفیتی است برای تولید بلوک.
  3. فرغون: علاوه بر تجهیزات فوق نیاز به یک یا دو عدد فرغون برای حمل مصالح است که با توجه به ظرفیت تولید و بودجه اولیه می توان نسبت به سفارش آن اقدام کرد.

آیا پل ارتباطی جهت مشاوره و کسب اطلاعا بیشتر با شما وجود دارد؟

ما در این زمینه اقدام به مشاوره رایگان می کنیم و اطلاعات لازم را به کارآفرینان عزیز کشورمان می دهیم و در صورت نیاز به خرید تجهیزات ما در نخست ماشین بیش از 20 سال است که به طراحی و تولید این تجهیزات می پردازیم. در صورت نیاز به مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۵۵۰۴۸۹۶۳

۰۵۱۳۶۶۷۲۹۵۷-۹

۰۲۱۹۱۶۹۴۶۷۸

درآمد ماهیانه کارگاه بلوک زنی چقدر است؟

اگر بخواهیم به صورت درصدی از درآمد ماهیانه کارگاه بلوک زنی صحبت کنیم چیزی حدود 20 تا 30 درصد است که عدد بسیار مطلوب نسبت به دیگر خطوط تولیدی است ولی اگر بخواهیم عدد بگوییم که مثلا ماهیانه 50 میلیون درآمد دارد این ادعا امکان پذیر نیست چرا که تیراژ تولید، نحوه بازاریابی، شناخت بازار، شهری که در آن قرار دارید و... متفاوت می باشد به همیل دلیل نمی توان عدد مشخصی را به صورت ماهیانه مشخص کرد اما می توان با مشاهده دیگر تولید کننده های بلوک دریافت که این کسب و کار چگونه می تواند درآمد مطلوبی را ایجاد کند.

درصورتی که کارآفرینان بعد از خرید تجهیزات پشیمان شدند آیا می توانند تجهیزات خود را با همان قیمت که خریداری کرده اند بازگردانند؟

نخست ماشین سال ها است در زمینه راه اندازی کارگاه بلوک زنی فعالیت دارد و تاکنون کسی از راه اندازی کسب و کار خود پشیمان نشده است مگر این که مشکلات دیگری داشته باشد که بخواهد کسب و کار خود را جمع کند. به هر حال نخست ماشین برای این دسته از افراد هم چاره ای اندیشیده است و آن این است که هم اکنون بسیاری از افراد قصد خرید تجهیزات دست دوم و استوک دارند ما می توانیم این افراد را به یک دیگر معرفی کنیم تا هم مشتری جدید بتواند به مقصود خود برسد و هم این که شخص کارآفرین بتواند در سریع ترین زمان ممکن تجهیزات خود را به پول تبدیل کند.

در مورد قیمت تجهیزات بعد از استفاده باید گفت ضرر زیادی را متحمل نخواهند شد و گاهی اوقات با افزایش قیمت دلار و فولاد قیمت تجهیزات افزایش نیز پیدا می کند.

در مورد مزایا و معایب کارگاه بلوک زنی چیزی نگفتید؟

هر کسب و کاری مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد از جمله مزایای این کسب و کار این است که با حداقل سرمایه می توان اقدام به راه اندازی آن کرد، تخصص خاصی نیاز ندارد، فروش محصولات به سادگی امکان پذیر است، محصولات تولید شده فساد پذیر نیست، مواد اولیه به سادگی یافت می شود، به سادگی تبدیل به تولید کننده می شوید و بسیاری از مزایای دیگر را تجربه خواهید کرد.

معایب این کسب و کار سلیقه ای است شاید بعضی بگویند کسب و کار تمیزی نیست و مدام با مصالح ساختمانی در ارتباط هستیم و یا مسائل دیگری را می توان با توجه به سلیقه افراد به این کسب و کار یا هر کسب و کاری نسبت داد.

در مود مشکلات کارگاه بلوک زنی و چالش های آن هم صحبت می کنید؟

هر کسب و کاری با چالش ها و مشکلاتی همراه است و این کسب و کار نیز از این قاعده مستثنی نیست از جمله مشکلاتی که با این کسب و کار همراه است به دلیل کم بودن تجربه است چرا که تولید بلوک در بعضی از فصول سال کمی سخت است به عنوان مثال تولید بلوک در فصل زمستان برای کارآفرینان همیشه با چالش مواجه است به همین دلیل بهتر است در فصول گرم در تیراژ مناسب تولید انجام شود و در فصول سرد فقط در زمینه فروش فعالیت شود.

شرکت ماشین سازی نخست ماشین سال ها است در زمینه طراحی و تولید دستگاه بلوک زنی، دستگاه میکسر بتن و دیگر تجهیزات صنعتی فعالیت می کند و اقدام به راه اندازی انواع خط تولید از جمله کارگاه بلوک زنی، کارگاه جدول زنی، خط تولید موزاییک سازی و سنگ مصنوعی می کند. در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید کلمه (نخست ماشین) را در گوگل سرچ کنید و یا این که با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۵۵۰۴۸۹۶۳

۰۵۱۳۶۶۷۲۹۵۷-۹

۰۲۱۹۱۶۹۴۶۷۸

چند نمونه عکس کارگاه بلوک زنی مشاهده کنید:

:
:
:
آخرین اخبار