تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۹۳۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز: آیت الله رییسی در راه خدمت به مردم، مجاهد فی سبیل الله بود
امام جمعه موقت اهواز: آیت الله رییسی در راه خدمت به مردم، مجاهد فی سبیل الله بود

 امام جمعه موقت اهواز گفت: تلاش و خستگی ناپذیری رییس جمهور در راه خدمت به مردم از ایشان چهره یک مجاهد فی سبیل الله را نشان داد که باید به عنوان الگویی در خدمت رسانی به مردم قرار گیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین آیت‌الله سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای این شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رحلت شهادت گونه رییس جمهور ادامه داد: محبوب، مردمی، مکتبی، مومن، انقلابی و ولایی به معنای واقعی کلمه در وجود سید جلیل القدر و بزرگ رییس جمهور شهید متجلی شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های آیت الله ابراهیم رییسی بیان کرد: رییس جمهور فقیدمان اخلاق مدار بود و این ویی ایشان در تمام عرصه ها اعم از جنگ، محیط کسب و کار، بازار و فعالیت‌های اقتصادی، سیاست، جامعه و علم و پژوهش نمود داشت و ما نمونه های آن را در مناظره های انتخاباتی و در دوره ریاست جمهوری شاهد بودیم.

خطیب جمعه اهواز تواضع و فروتنی را دیگر ویژگی رییس جمهور شهید دانست و گفت: آیت الله رییسی در برابر مردم، مقامی برای خود قائل نبود و منصب برای او غروری به همراه نداشت.

وی افزود: صبر و استقامت ایشان در برابر تهمت، افترا و ناملایمات از طرف دشمنان، مخالفان و استکبار جهانی باعث شد از مسیر بندگی خدا خارج نشود.

حجت الاسلام حسن زاده ساده زیستی رییس جمهور را مایه مباهات و افتخار دانست و اظهارکرد: ایشان در دوره پر بار زندگی خود مسئولیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از تولیت استان مقدس رضوی، ریاست جمهوری و ریاست قوه قضاییه داشت ولی خانه مادر ایشان در مشهد هیچ تغییری نکرد.

وی افزود: رییس جمهور نه تنها با کلام و سخنان ارزشمند خود بلکه با رفتار و عملکرد خود برای نظام افتخار آفرید و باید پاکدستی او برای مسوولان کشور الگو و سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

حضور آگاهانه مردم در آیین تشییع پیکرهای رییس جمهور و همراهان، دشمنان را پشیمان کرد

خطیب جمعه اهواز ویژگی دیگر رییس جمهور را خادم مردم بودن خواند و گفت: رییس جمهور با روحیه انقلابی در تمام عرصه‌ها از اقتصاد، سیاست و فرهنگ با کار جهادی برای رشد کشور تلاش کرد و این روحیه انقلابی را در تمام دوران خدمت حفظ کرد.

وی با بیان اینکه عملکرد، اعتقاد و روحیه انقلابی او در تمام عرصه‌های مهم کشور همواره مورد تایید و مایه آرامش مقام معظم رهبری بوده است، ادامه داد: دشمنان از این عروج ملکوتی در راه خدا خوشحال شدند ولی حضور حماسی و آگاهانه مردم در آیین‌های تشییع دشمنان را پشیمان کرد که این رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ و در عملیات بیت المقدس که روز مقاومت نامگذاری شده است، گفت: خرمشهر بعد از چندین ماه در یک عملیات تاریخی هم از جهت روحیه ارزشمند و عالی رزمندگان، بسیجیان، ارتش، سپاه و مردم وهم ازجهت نظامی به آغوش ملت بازگشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول است؛ شهری که بارها مورد اصابت موشک‌های دشمن قرار گرفت ولی مردم آن مقاوم بودند و در کنار سایر شهرهای خوزستان به الکویی برای ثبات و مقاومت تبدیل شدند.

 

اعزام سه هزارو ۵۰۰ زائر از استان خورستان به حج

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه مساله حج باید بر زائر و اطرافیانش تاثیرگذار باشد، اظهارکرد: حدود سه هزار و ۵۰۰ زائر از استان خوزستان به مدینه منوره و مکه اعزام شدند.

وی با قدردانی از همه دستگاه‌ها اعم از سازمان حج و زیارت، راهنمایی و رانندگی، فرودگاه، پلیس گذرنامه، هلال احمرو بسیاری از دستگاه‌ها که در کار اعزام همکاری و مساعدت داشتند، افزود: امسال به دلیل مسایلی که در منطقه خاورمیانه وجود دارد و حماسه‌های محور مقاومت در منطقه ایجاد کرده است باید مساله برائت پر رنگ باشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار