تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۹۳۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهاجرت پرستار به آلمان

در چند سال اخیر مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان افزایش یافته است و در این میان، شاهد افزایش مهاجرت پرستار به آلمان بوده‌ایم. اگر شما نیز به عنوان یک پرستار به فکر زندگی و کار در آلمان هستید ولی نمی‌دانید اوضاع کاری در کشور آلمان دقیقاً به چه صورت است و برای مهاجرت باید چگونه عمل کنید، حتماً در این مطلب با ما همراه باشید.

در این صفحه ما به نقل از کارشناسان موسسه مهاجرتی قصران گروپ، اطلاعات کاملی را درمورد مهاجرت پرستار به آلمان در اختیار شما قرار داده‌ ایم.

مهاجرت پرستار به آلمان

مهاجرت پرستار به آلمان چه مزیت‌هایی دارد؟

علت اینکه در چند سال اخیر شاهد افزایش مهاجرت پرستار به آلمان هستیم، شرایط‌ایده‌آلی است که در کشور آلمان برای کادر درمان فراهم شده است:

  1.  کشور آلمان در حوزه پرستاری کمبود نیرو دارد. پس به راحتی می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.
  2.  حقوق پرستاران در کشور آلمان بالا و کیفیت زندگی بسیار عالی است. بنابراین شما از رفاه اجتماعی برخوردار خواهید بود.
  3. اگر بتوانید به مدت ۵ سال کاملاً قانونی و اخلاقی در کشور آلمان کار کنید، اقامت دائم به شما داده می‌شود. سپس بعد از ۸ سال، پاسپورت آلمان و تابعیت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  4. آیا می‌دانید پرستاران بعد از مهاجرت به آلمان می‌توانند درخواست ویزای الحاق به خانواده داشته باشند و خانواده خود را نیز با خود به همراه ببرند؟
  5. ساعات کاری پرستاران در کشور آلمان بسیار منعطف است.
  6.  بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی که در این کشور وجود دارند، کاملاً مجهز هستند و بهترین شرایط برای کسب تجربه‌های جدید برای شما فراهم می‌گردد.

بررسی مراحل مهاجرت پرستار به آلمان

حرفه پرستاری یکی از مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان شناخته شده است چون این کشور با کمبود نیرو در حوزه پزشکی و پرستاری مواجه می‌باشد. این در حالی است که سن جمعیت در کشور آلمان در حال افزایش است و نیاز به حرفه پرستاری، بیشتر به چشم می‌آید. اگر شما به عنوان یک پرستار می‌خواهید به کشور آلمان مهاجرت کنید، باید طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  1. باید لیست کاملی از مدارکی که کشور آلمان برای مهاجرت پرستار به آلمان در نظر گرفته است را آماده کنید.
  2.  حتماً باید مدارک تحصیلی خود را معادل‌سازی نمایید چون باید مشخص شود مدرک شما در حوزه پرستاری، از نظر کشور آلمان در چه سطحی قرار دارد.
  3.  سپس در جلسه مصاحبه شرکت می‌کنید. در صورتی که با شما موافقت شد، ویزای ورود به کشور آلمان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  4.  پس از ورود به آلمان، باید در دوره‌های کارورزی و کارآموزی شرکت نمایید. با سپری کردن این دوره‌ها، مجوز کار برای شما صادر خواهد شد و می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید.

مهاجرت پرستار به آلمان

روش‌های مهاجرت پرستار به آلمان

آیا می‌دانید راه‌های مختلفی وجود دارد که شما به کمک آن‌ها می‌توانید به عنوان یک پرستار برای مهاجرت به کشور آلمان اقدام نمایید؟ در این قسمت از مطلب ما روش ‌های مهاجرت پرستار به آلمان را برای شما شرح خواهیم داد.

براساس شرایطی که دارید، روشی را انتخاب نمایید که شانس پذیرش شما را بالا می‌برد:

مهاجرت به آلمان از طریق جاب آفر

اگر شما بتوانید از یک کلینیک یا بیمارستان در کشور آلمان جاب آفر دریافت کنید، به محض اینکه وارد کشور آلمان شدید، فعالیت شما آغاز خواهد شد. پرستارانی که با این روش به کشور آلمان وارد می‌شوند، ۴ سال امکان اقامت خواهند داشت و می‌توانند مدت زمان اقامت خود را نیز تمدید نمایند.

برای اینکه بتوانید از این فرصت استفاده کنید، بهتر است ابتدا با ویزای توریستی وارد آلمان شوید؛ با مسئولین بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها از نزدیک ملاقات داشته باشید و از آن‌ها جاب آفر دریافت کنید. البته امکان دریافت جاب آفر به صورت آنلاین نیز وجود دارد.

ولی وقتی شما حضوراً مراجعه می‌کنید، می‌توانید وضعیت کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها را مشاهده کرده و مرکزی را انتخاب کنید که شرایط بهتری را برای شما فراهم می‌کند.

1. مهاجرت پرستار به آلمان از طریق حضور در دوره‌های آموزشی

دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود. این روش مهاجرت برای کسانی مناسب است که مدرک علمی در حوزه پرستاری ندارند ولی از نظر تجربی، در دوره‌هایی شرکت کرده و گواهی شرکت در این دوره‌ها را در اختیار دارند.

دوره‌ آوسبیلدونگ به مدت ۳ سال طول می‌کشد و برای شرکت در این دوره‌، حتماً باید به زبان آلمانی مسلط باشید.

2. مهاجرت پرستار به آلمان از طریق جستجوی کار

اگر شما جاب آفر ندارید، می‌توانید ویزای جستجوی کار در آلمان را دریافت کرده و به مدت ۶ ماه در کشور آلمان اقامت داشته باشید. در این مدت زمان می‌توانید به بیمارستان‌های مختلف سر بزنید و شرایط استخدام خود را در بیمارستان یا کلینیک مورد نظر فراهم کنید.

مهاجرت پرستار به آلمان

شرایط مهاجرت پرستار به آلمان

تنها پرستارانی که شرایط زیر را داشته باشند صلاحیت شرکت در جلسه مصاحبه و ارائه درخواست برای مهاجرت به کشور آلمان را دارند:

  1.  شما باید به مدت ۱ تا ۳ سال سابقه کاری داشته باشید.
  2.  اگر یک پرستار تجربی هستید، باید گواهی‌هایی را ارائه کنید که نشان می‌دهد سابقه کاری کافی در حوزه پرستاری دارید.
  3. لازم است به زبان آلمانی به اندازه کافی مسلط باشید. برای این منظور حتماً انواع مدارک زبان آلمانی برای مهاجرت به این کشور را بررسی نمایید تا متوجه شوید برای حوزه پرستاری و متناسب با مدرک تحصیلی، باید چه مدرک زبانی را ارائه کنید.
  4.  باید گواهی عدم سوءپیشینه و گواهی سلامت جسمی و روحی داشته باشید.

مدارک لازم برای مهاجرت پرستار به آلمان

  1. معادل‌سازی مدارک تحصیلی براساس قوانین سفارتخانه کشور آلمان
  2. ارائه مدارک مربوط به سابقه کاری
  3. گواهی تمکن مالی
  4. گواهی مربوط به مهارت‌های زبان
  5. گواهی عدم سوءپیشینه
  6. گواهی عدم ابتلا به بیماری‌های روحی و جسمی
  7. ارائه رزومه از پیشینه کاری و تحصیلی
  8. پاسپورت با اعتبار طولانی
  9. ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  10. داشتن عکس براساس اندازه‌های تعیین شده در اداره مهاجرت آلمان

کلام آخر

اگر شما به عنوان یک پرستار، کشور آلمان را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید، بهترین راهکار برای انجام امور اداری این است که یک مؤسسه مهاجرتی معتبر را در کنار خود داشته باشید که در تهیه برخی از مدارک همانند معادل‌سازی و ترجمه، به شما کمک کرده و صفر تا صد امور جهت دریافت ویزا برای شما انجام شود.

:
:
:
آخرین اخبار