تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۹۳۴۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آسیب به حاصلخیزی زمین با سوزاندن کاه و کلش
مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: آتش زدن کاه و کلش به حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی آسیب جدی وارد می‌کند به همین دلیل اجتناب از آتش زدن کاه و کلش مزارع اقدامی در راستای افزایش تولید در بخش کشاورزی است.

آسیب به حاصلخیزی زمین با سوزاندن کاه و کلش

 بهروز قمرزاده با بیان اینکه برداشت هشت تن گندم در هر هکتار در دزفول هدف گذاری شده است، گفت: تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی نیازمند رعایت اصول علمی در زمین‌ها و مزارع است.

وی افزود: افزایش تولید جز با اجرایی کردن دستاورد‌ها و توصیه‌های علمی مراکز تحقیقاتی کشاورزی در مزارع و باغات ممکن نیست و در این راستا برگزاری نشست‌های آموزشی به عنوان اولویت در دستور کار جهادکشاورزی دزفول قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول، وجود خاک حاصلخیز را لازمه جهش تولید در بخش کشاورزی دانست و گفت: حفظ کاه و کلش و برگرداندن آن به خاک از جمله حلقه‌های مفقوده کشاورزی است که اجرای آن نقش موثری در حاصلخیزی خاک دارد.

وی کشاورزان دزفول را در اجرای توصیه‌های علمی جزو کشاورزان پیشرو کشور دانست و افزود: بسیاری از کشاورزان دزفول آگاهی لازم را نسبت به مضرات سواندن کاه و کلش دارند و برگزاری چنین دوره‌هایی یادآوری و تاکید مجدد بر جلوگیری از سوزاندن کاه و کلش است.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار