تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۳۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنایع آلاینده در راستای مسوولیت‌های اجتماعی به بازسازی ذخایر آبزیان خوزستان ورود کنند
 
صنایع آلاینده در راستای مسوولیت‌های اجتماعی به بازسازی ذخایر آبزیان خوزستان ورود کنندمدیر کل شیلات خوزستان گفت: صنایع آلاینده در راستای تعهدات و مسؤولیت های اجتماعی در زمینه بهسازی و بازسازی ذخایر آبزیان ورود کنند.

مرتضی سوری روز دوشنبه در نشست کمیته علمی آمار صید شیلات خوزستان بیان کرد: ارایه آمار و اطلاعات درست و شفاف مبنای تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری بخش اجرایی است.

وی بر ضرورت ارزیابی و تحلیل صید به ویژه در گونه‌های خاص تاکید کرد و افزود: صید و بهره‌برداری از دریا به صورت مستقیم زیستگاه‌ها و ذخایر طبیعی آبزیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سایر عوامل مانند مرگ و میر طبیعی و غیرطبیعی آبزیان و صنایع آلاینده نیز در این خصوص نقش موثری دارند.

  •  

سوری خاطرنشان کرد: باید اقداماتی از جمله تکثیر بچه ماهیان دریایی و رهاسازی در محیط طبیعی، ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در منابع آبی، جلوگیری از فعالیت های مخرب ناشی از ورود پساب و خروجی صنایع به منابع آبی، ایجاد سد در مسیر مهاجرت آبزیان پایش شود.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: بخش تحقیقات در تحلیل داده‌ها، مدیریت و بهسازی ذخایر آبزیان می‌تواند نقش موثری ایفا کند و مجموعه این اقدامات منجر به صید پایدار از منابع آبزی، بهبود معیشت جامعه صیادی در استان، ارزآوری و صادرات، امنیت غذایی، تامین پروتئین سالم و با کیفیت در سبد غذایی خانوار شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار