تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۹۳۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهم یک میلیون خانوار خوزستانی از طرح ملی فیبرنوری

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اعلام کرد که سهم استان از هدفگذاری ملی برای پوشش فیبرنوری ۲۰ میلیون خانوار حدود یک میلیون خانوار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اعلام کرد که سهم استان از هدفگذاری ملی برای پوشش فیبرنوری ۲۰ میلیون خانوار حدود یک میلیون خانوار است. وی گفت طرح بزرگ توسعه فیبرنوری وزارت ارتباطات که در برنامه هفتم توسعه مصوب شده، باعث تحول در ارتباطات ثابت و سیار استان خواهد شد. مهدی شه‌نظری افزود که با اجرای این طرح، سرعت شبکه ارتباطی به یکهزار مگابیت افزایش می‌یابد و زمینه استفاده از تکنولوژی روز و هوش مصنوعی فراهم می‌شود.

او همچنین بر نیاز به همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و به ویژه شهرداری‌ها برای اجرای این طرح تأکید کرد. قرار است این طرح ملی فیبرنوری تا پایان امسال در حجم بیشتری عملیاتی شود و نیاز شبکه ارتباطی را تا ۵۰ سال آینده تأمین کند.

طرح ملی فیبرنوری یک طرح استراتژیک است که به منظور توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطی کشور و ارائه خدمات اینترنت با سرعت بالا و کیفیت بهتر به منازل و کسب و کارها طراحی شده است. این طرح با هدف ایجاد ارتباطات ثابت پرسرعت با استفاده از فیبرنوری، بهبود کیفیت خدمات ارتباطی و افزایش دسترسی به اینترنت در سراسر کشور را دنبال می‌کند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار