تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۹۳۲۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی کاهش دما در خوزستان
پیش‌بینی کاهش دما در خوزستان

  مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی کاهش دو تا چهار درجه‌ای دما در استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری  اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، از امروز استان خوزستان تحت تاثیر سامانه بارشی ضعیفی قرار خواهد گرفت که به تدریج سبب ابرناکی و رگبارهای پراکنده و وزش باد متوسط تا شدید خواهد شد و فعالیت آن تا روز پنجشنبه به ویژه روز دوشنبه به تناوب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها در قسمت‌های شرقی، شمال شرقی و شمالی استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود. در دیگر مناطق، بارش‌ها به صورت نقطه‌ای و پراکنده خواهد بود.

سبزه‌زاری ادامه داد: از امروز تا اواخر روز دوشنبه وزش بادها به ویژه در نیمه جنوبی، غربی و تا حدودی مرکزی شدید همراه با تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود که با توجه به میزان وزش باد برخاستن گرد و خاک‌های محلی و موقتی و همرفتی نیز دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: شمال خلیج فارس نیز تا روز سه‌شنبه مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبارهای پراکنده و رعد و برق خواهد بود. از فردا تا روز سه‌شنبه شاهد کاهش دو تا چهار درجه‌ای دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۴۲.۲ و ایذه با ۱۴.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۴۱.۴ و ۲۳.۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار