تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۹۳۱۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جانباز ۷۰ درصد بهبهانی به خیل همرزمان شهیدش پیوست

 

حاج نگه‌دار موری زاده از جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی بخش زیدون شهرستان بهبهان که پس از تحمل ۴۱ سال رنج ناشی از مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید حاج نگه‌دار موری زاده، از اوایل جنگ با وجود سن کم به جبهه رفت و در سال ۱۳۶۲، در عملیات خیبر مجروح و از ناحیه کمر دچار عارضه نخاعی شد و به درجه جانبازی نائل آمد. وی شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست. شهید حاج نگهدار موری زاده متولد 1344 از شهرستان بهبهان است که با پیروزی انقلاب اسلامی با جمعی از دوستانش وارد بسیج می شود و در حالی که 15سال بیشتر نداشته و دانش آموز کلاس دوم راهنمایی بوده از همان ابتدا در گشت های شبانه برای پاسداری از انقلاب در صحنه حضور داشته است.

 سال 1358 وارد حوزه علمیه می شود که با آغاز جنگ تحمیلی، تحصیل در حوزه را رها می کند و پس از آموزش های تکمیلی نظامی، در اسفند ماه 1359 برای اولین بار قدم به خاک جبهه می گذارد.گرچه خواندن حکایت آسمانی شدن پاهایش در جبهه شنیدنی است؛ اما آنچه شنیدنی تر است آنکه او برای دومین بار مورد آزمایش الهی قرار می گیرد و در یک سانحه رانندگی دوباره و این بار از ناحیه گردن نخاعش قطع می شود و دستانش نیز از کار می افتد اما روحیه و ایمان او چنان بالاست که از این امتحان الهی نیز سربلند بیرون آمده و خم به ابرو نمی آورد و آن را نیز موهبتی الهی می بیند و چیزی جز اراده الهی نمی داند.

جانباز شهید موری زاده که تا قبل از این حادثه، با وجود ویلچر نشین بودن، به حرفه وکالت مشغول بوده و در دانشگاه نیز تدریس می کرده، اینک با محدودیت مضاعفی که برایش پیش آمده، کار تدریس و وکالت را کنار گذاشته اما در حال حاضر در عرصه فرهنگی یادمان های شهدا و برنامه های عام المنفعه دیگر با خدمت رسانی به نیازمندان، دستان ناتوان بسیاری را نیز با مهربانی گرفته است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار