تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۹۳۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطیب جمعه دزفول: غزه، چهره توحش غرب را به دنیا نشان داد

  امام جمعه موقت دزفول با اشاره به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: غزه، چهره توحش غرب را به دنیا نشان داد.

 حجت الاسلام حسین عبدالهی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران حج افزود: حج امسال، حج برائت است؛ آنچه در غزه اتفاق افتاده شاخص عظیمی است که راه و چهره توحش غرب را به دنیا نشان داده است.

وی حج را ریل گذاری برای رفع مشکلات جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: حج فقط یک عمل صوری نیست بلکه یک نماد از آگاهی، ایستادگی، هم افزایی و اجتماع مسلمانان است.

حجت‌الاسلام عبدالهی با بیان اینکه حج بهترین عرصه برای شناخت، هم افزایی و هدف گذاری‌های بلند است، گفت: جامعه اسلامی باید به ظرفیت عظیم حج برسد و به مساله غزه بپردازد.

وی ادامه داد: بیش از هشت ماه ماشین ترور و نسل کشی غرب در غزه از کار نیفتاده است و خیزش های ضد صهیونیستی به ویژه جامعه اسلامی به پا خواسته اند.

هدف استکبار گرفتن استقلال ملت ایران است

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون اظهارکرد: این قانون یکی از نقاط ننگ حکومت پهلوی بود و هیچ تناسبی با منطق اسلام که منطق عزت و دوری از اجانب است، نداشت.

وی با بیان اینکه استکبار می‌خواهد استقلال و هستی ما را بگیرد، افزود: ملت ایران هرگز ذلت را نمی‌پذیرند و دست از فرهنگ و قانون خود بر نمی‌دارند.

حجت الاسلام عبدالهی گفت: هر جا ملت ایران در صحنه بوده مانند نهضت مشروطه و تنباکو، جریان استکبار با مانع مواجه شده و نتوانسته است تسلط خود را بر جامعه حاکم کند.

وی با اشاره به جنایات آمریکایی‌ها در دهه ۴۰ و ناتوانی شاه برای طرح حتی پرسش در این زمینه افزود: حضرت امام، علمای بزرگ را فریاد زد و برای قرارداد ننگین کاپیتولاسیون عزای عمومی اعلام کرد ضمن اینکه برای عزت آفرینی برای ملت ایران به تبعید رفت.

آبگرفتگی برخی منازل شهروندان در بارندگی‌ها/اصلاح هندسی کوی بهمن و سعدی در دستور کار قرار گیرد

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به آبگرفتگی‌ها و بارش‌های اخیر بیان کرد: این بارندگی‌ها نقاط قوت و ضعف داشت که همکاری همه دستگاه‌ها و نیروهای مسلح برای رفع مشکلات از نقاط قوت آن بود.

وی با قدردانی از ارتش، نیروی انتظامی، شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌های خدمات رسان، ادامه داد: خانه‌های برخی از شهروندان را آب گرفت، جهیزیه‌ها آسیب دیدند و برخی منازل نشست کرد که مسوولان باید به فکر جبران این خسارت‌ها باشند.

امام جمعه موقت دزفول با تاکید بر لزوم اصلاح هندسی کوی سعدی و بهمن دزفول اظهارکرد: کشاورزان آسیب‌های جدی دیدند و انتظار می‌رود مسوولان هفته آینده اخبار خوبی به مردم اعلام کنند.

وی افزود: لایروبی، کانال کشی و مدیریت بحران می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: تلاش فرماندار، بنیاد مسکن انقلاب و اداره مسکن و شهرسازی بابت اقدامات انجام شده در زمینه مسکن جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به هفته هلال احمر افزود: میزخدمت هلال احمر در مصلای امام علی(ع) دزفول برای پاسخگویی به مطالبات نمازگزاران برپا شده است.

رفع مشکل مالباختگان گلباران و خانواده من تسریع یابد

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به مطالبه مالباختگان مجتمع تجاری گلباران گفت: مسوولان بیکار ننشسته‌اند و درد مالباختگان را می‌دانند.

وی با اشاره به حضور این مالباختگان در مصلای نماز جمعه برای بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود خواستار تسریع در رفع مشکل آنها از دستگاه‌های مربوطه شد.

 جمعی از مالباختگان گلباران و هلدینگ خانواده من با حضور در مصلای امام علی (ع) خواستار تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها و بازگشت سرمایه خود شدند.

اجرای گروه سرود دختران دبستان شاهد موسوی فرد، تجلیل از فرزندان شهیدان مدافع حرم و انتظامی از دیگر بخش‌های این آیین بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار